Ekonomiadministratör

Göteborgs stad., Regionarkivet / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Regionarkivet i Göteborg, Vänersborg eller i hela Sverige

Arkivnämnden är en gemensam nämnd för Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad. Nämnden är arkivmyndighet för Regionens och stadens förvaltningar och bolag. Nämndens förvaltning Regionarkivet har verksamhet i Göteborg och Vänersborg och är ett av Sveriges största arkiv. Regionarkivet har cirka 55 medarbetare. Förvaltningen är administrativt organiserad i Göteborgs Stad och personalen är anställd i staden. Vår vision - Som det främsta arkivet i Sverige ligger vi steget före och leder rätt information in i framtiden - leder oss i vårt arbete.




Publiceringsdatum
2017-02-13

Arbetsuppgifter
Regionarkivet är en liten förvaltning i stor förändring. Vill du ha ett omväxlande arbete med goda möjligheter att både utveckla dig själv och arbetsuppgifterna så är du välkommen att söka.

Regionarkivets administrativa enhet ansvarar för förvaltningens inköps- och intäktsprocess med bland annat leverantörs- och kundreskontra samt redovisnings-/bokslutsprocess. Därtill ansvarar den administrativa enheten för samordningen av förvaltningens planerings- och uppföljningsprocess samt registratur och nämndadministration.

Som ekonomiassistent har du ett nära samarbete med ekonom och administrativ chef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med vår leverantörsreskontra vilket innebär arbete med fördelning av fakturor, kontering, påminnelser samt systemadministration. Du arbetar också med kundreskontra vilket innebär arbete med orderregistrering, krediteringar, tillgodohavanden, utbetalningar, påminnelser och inkasso. I uppdraget ingår även allmänna kontorsgöromål såsom beställningar i systemstöd, nämndadministration mm.
Vi tror att det hos oss finns möjlighet att efterhand bredda både din kompetens och dina arbetsuppgifter.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra-/kundreskontrauppgifter inom offentlig verksamhet. Du har arbetat i större ekonomi-/affärssystem. Vi ser gärna att du erfarenhet av vårt ekonomisystem Agresso.

Du är bra på att skapa goda relationer och har lätt för att samarbeta. Du tycker om att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du är också mån om att ge kollegor stöd och god service. Du är lyhörd, noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad. Vi förutsätter också att du har en god allmän IT-kompetens.


ÖVRIGT
Regionarkivet vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp.
Intervjuer kommer att göras löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 0832/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mats Buskas 031-701 50 22

Företag
Göteborgs stad., Regionarkivet

Adress
Göteborgs stad., Regionarkivet
Box 2154
40313 Göteborg

Kontorsadress
Otterhällegatan 5

Jobbnummer
3315755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Regionarkivet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Regionarkivet: