Ekonomiadministratör
Göteborg, Stadsbyggnadskontoret / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
På stadsbyggnadskontorets ekonomienhet är vi sex personer. Vi har ansvar för förvaltningens inköps- och intäktsprocess med bland annat leverantörs- och kundreskontra samt redovisnings-/bokslutsprocess. Därtill ansvarar ekonomienheten för samordningen av förvaltningens planerings- och uppföljningsprocess.
Publiceringsdatum2016-03-18ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiadministratör kommer du att ha en viktig funktion på enheten där du får en stödjande roll i enhetens många olika arbetsuppgifter. Ditt främsta uppdrag kommer att vara att arbeta med vår kundreskontra vilket innebär arbete med orderregistrering, krediteringar, tillgodohavanden, utbetalningar, påminnelser och inkasso. Du kommer också att göra vissa kontoavstämningar i anslutning till bokslutsarbete. I uppdraget ingår att ha kundkontakt och att ge god service till interna kunder på förvaltningen. I tjänsten som ekonomiadministratör kommer du också att arbeta med allmänna administrativa uppgifter såsom att bevaka post, e-post, resekort m m.
Vi på ekonomienheten arbetar tillsammans för att säkerställa förvaltningens samtliga ekonomiprocesser och vi tar gemensamt ansvar för att våra leveranser utförs i rätt tid och är av god kvalitet.
KvalifikationerDu har gymnasieexamen inom ekonomi/administration med relevant eftergymnasial påbyggnad. Du har också några års erfarenhet av att arbeta med kundreskontrauppgifter i en medelstor eller stor organisation.
Du är van att hantera kunder och tycker det är trevligt att ha kundkontakter. Du är också mån om att ge kollegor god service utifrån ditt arbetsområde. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med större ekonomi-/affärssystem och om du arbetat med Agresso som är stadens ekonomisystem är detta meriterande.
Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper som att du har förmåga till goda relationer med både interna och externa kunder. Du tycker om att arbeta självständigt och tar egna initiativ för att tjänsterna du erbjuder ska vara av god kvalitet. Du är lyhörd och kommunikativ och lösningsorienterad. Du har också god datorvana.
Stadsbyggnadskontoret präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Vi kan komma att kalla sökande till intervju redan under ansökningstiden.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse. , upphör: 2017-02-28 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-01
Ange följande referens när du ansöker: A554405
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Carlsson, Ekonomichef 031-368 16 39
Facklig kontaktAgneta Cassnell, Vision 031-368 19 55
Beatrice Udén, Saco 031-368 16 01
FöretagGöteborg, Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborg, Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 2734388
Observera att sista ansökningsdag har passerat.