Ekonomiadministratör
OIO Väst AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2023-07-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2023-10-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OIO Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Trivs du i en roll där du har många kontaktytor med en variation av arbetsuppgifter? OIO söker nu tillsammans med vår partner TidX Förvaltning AB dig som vill jobba i en ekonomibetonad roll samt med administrerande uppgifter. Det finns goda utvecklingsmöjligheter där du kommer ges möjlighet att växa. TidX står inför en spännande resa med där du blir en del av en föränderlig miljö och förväntas vara initiativtagande och prestigelös.
Publiceringsdatum2023-07-24Om tjänstenTjänsten innebär en central roll i TidX organisation och du kommer att ansvara för flödet i administreringen av ekonomin. Tillsammans med ekonomichefen kommer du administrera leverantörs- och kundfakturor samt bokföring. I detta ingår att sköta de dagliga kontakterna med leverantörer, kunder och personal gällande fakturor och hantering av dessa. Du kommer även att sköta administration kring en del kontorstjänster.
Nedan följer en sammanställning av vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Fakturahantering
Orderhantering
Inköp av kontorsmaterial
Daglig kontakt med leverantörer, kunder och personal
Svara i telefon samt svara på mejl
Systemadministration
Du är en central funktion i organisationen. Denna roll är en bred och koordinerande roll där du kommer ha många kontaktytor, både interna och externa. Det finns utrymme att utveckla och forma rollen utefter dina kompetenser, men ett intresse för ekonomi är en grundförutsättning för att lyckas i rollen. Att komma med egna idéer på hur arbetet kan effektiviseras och utvecklas förväntas av dig och värderas högt.
Vi söker dig som
Har grundläggande kunskaper inom ekonomi
Har minst 2 års erfarenhet inom administration/orderhantering
Arbetat i en koordinerande roll
Det är meriterande om du även har:
Arbetat inom fastighetssektorn tidigare
Har arbetat med kund- och leverantörsfakturor
För att lyckas i denna roll behöver du vara en prestigelös och hjälpsam person då du kommer göra allt från ekonomi- till sedvanliga kontorsuppgifter. Då detta är en bred och koordinerande roll behöver du kunna ta egna initiativ och kunna prioritera för att se vad som behöver göras och när det behöver göras. Du måste ha lätt för samarbete och vara villig att stödja andra då rollen ofta har ett finger med i alla TidX avdelningar och med all personal. Din sociala förmåga är något vi värderar högt då tjänsten innebär mycket kontakt med människor. Vi eftersöker en driven person som vill växa med rollen och vara med på en spännande tillväxtresa.
Om TidX
TidX beskriver deras verksamhet på följande sätt:
TidX Förvaltning AB är ett bolag med inriktning på förvaltning och skötsel av fastigheter. Vi tar oss an alla utmaningar inom fastighetssektorn och vår styrka ligger i att vi kan kundanpassa alla våra uppdrag. Med ett brett utbud av tjänster inom förvaltning, drift och skötsel har vi möjlighet att ta oss an fastigheter med både bostäder och kommersiella lokaler.
Vi är baserade i Mölndal och verkar primärt i Göteborgsregionen men har fastigheter i Halland, Västra Götaland och Bohuslän.
Vi sätter stor vikt vid vår lokala förankring och sätter stolthet i att sysselsätta människor i de geografiska områden vi verkar i. Och det är människor som driver oss som bolag framåt. Vår personal är det som gör oss starka och framgångsrika.
Läs mer om TidX på deras hemsida.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag genom OIO på 6 månader med ambition att få anställning direkt hos kund.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Augusti
Placering: Mölndal
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "oio161".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OIO Väst AB (org.nr 559351-5835),
https://oio.se/ Arbetsplats OIO - Göteborg
Jobbnummer 7984511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.