Ekonomiadministratör

Karlstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun i Karlstad, Torsby eller i hela Sverige

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!

Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.

Beskrivning av arbetsplatsen
Redovisningsavdelningen är en del av kommunledningskontoret.

Vi är totalt 16 medarbetare och vår arbetsplats ligger i Bibliotekshuset i centrala Karlstad. Avdelningens uppdrag är att ge råd och stöd inom redovisningsområdet till koncernens chefer, ekonomer och ekonomihandläggare. Vi ansvarar för det övergripande arbetet med bokslut, kommunens redovisningsprocesser samt kund- och leverantörsreskontra. Vi förvaltar, supportar och utvecklar koncernens ekonomisystem UBW. Utöver detta arbetar vi nu för att hantera två projekt som ligger framför oss, upphandling av nytt ekonomisystem samt ett e-handelssystem.

Vi söker nu två ekonomiadministratörer, en för tillsvidareanställning samt en för vikariat på 12 månader. Du kommer i din ansökan att få ange vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med olika uppgifter kopplat till kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, bokföring i huvudbok och allmänt förekommande ekonomiadministrativa uppgifter. Avdelningen ansvarar även för ekonomiadministrationen åt flera av de mindre bolagen som ingår i koncernen. Kontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer att delta i utredningsuppdrag och förbättringsarbeten kring verksamhetsmässiga rutiner samt i forum med andra ekonomiadministratörer i koncernen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller motsvarande kompetens från annan utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom redovisningsområdet. Du har sinne för helhet såväl som detaljer samt är ansvarsfull, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du trivs både med självständigt arbete men har också lätt att samarbeta med andra, då vi jobbar i team.

Vi arbetar ständigt med utveckling och digitalisering av våra ekonomiadministrativa rutiner och därför är god datorvana ett krav. Du har arbetat med Office-paketet, i synnerhet Excel, och det är meriterande om du därtill har tidigare erfarenhet av IT-baserade ekonomisystem, så som UBW (f.d. Agresso).

Varmt välkommen med din ansökan!

Vad erbjuder Karlstad kommun?
Som anställd i Karlstads kommun finns en rad förmåner. Du har bland annat möjlighet att hyra kommunens stuga i Sälen eller nyttja vår semesteranläggning på västkusten till ett bra pris, semesterdagsväxla till extra lediga dagar, ta bruttolöneavdrag för personalbil, personalcykel, eller för att löneväxla till pension.

Kommunens eget friskvårdscenter heter Haga Motion och är öppet för alla anställda i koncernen. Här finns styrketräning, spinning, gympa, cirkelträning, massage med mera. Förutom friskvårdsbidrag erbjuder också Karlstads kommun alla anställda möjligheten att delta i olika motionslopp.

Inom Karlstad kommun har du möjlighet till distansarbete under del av din tjänst.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Tjänsterna avser en tillsvidareanställning samt ett vikariat på 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlstads kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlstads kommun (org.nr 212000-1850)

Arbetsplats
Kommunledningskontoret, Redovisningsavdelningen

Kontakt
Elisabet Malmqvist, Redovisningschef
054-5401239

Jobbnummer
7124652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun: