Ekonomiadministratör

Soltak AB / Ekonomiassistentjobb / Kungälv
2020-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör" (publicerad 2024-11-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv

SOLTAK AB ägs av fyra kommuner. Dessa kommuner har givit SOLTAK i uppdrag att sköta deras ekonomiadministration, löneadministration samt IT-drift och -support. Syftet är att samordna och effektivisera dessa stödtjänster. Kommunernas stödtjänster är vår kärnverksamhet!

Grundläggande kärnvärden i SOLTAK AB är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande. SOLTAK AB är en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till såväl yrkesmässig som personlig utveckling.

Som Ekonomiadministratör ingår du i Affärsområde Ekonomi som består av femton medarbetare och en affärsområdeschef. Teamet arbetar med ekonomiadministration för fyra kommuner och ett antal kommunala bolag och förbund.
Vi arbetar i Agresso, ett modernt gemensamt ekonomisystem, som vi äger, förvaltar och utvecklar. Delar av kundreskontran hanteras i systemet EDP Future.
Vi arbetar enligt gemensamma processer och rutiner för effektiva flöden. Vi är ett gott och starkt team som arbetar fokuserat, effektivt, tillsammans med stort engagemang och hög servicegrad.
Vi utvecklas, lär oss mycket nytt, gillar vårt arbete och har roligt tillsammans!
Läs gärna mer om SOLTAK AB på vår hemsida. www.soltakab.se



Publiceringsdatum
2020-05-26

Arbetsuppgifter
Då en av våra medarbetare i teamet går vidare till en tjänst hos en av våra kunder behöver vi förstärka teamet med en ny duktig medarbetare.
Arbetet är i Kundgruppen som hanterar Kundreskontran:
Fakturering, filhantering, hantering av inbetalningar, påminnelser, inkasso, återbetalningar, bokföring och avstämning.
Resten av Affärsområde Ekonomi arbetar inom:
Leverantörsreskontra: Scanning och verifiering av fakturor, e-fakturor, påminnelser, filhantering, utbetalningar, bokföring och avstämning.
Kassa: Bokföring av kundernas transaktioner, inbetalningar, utbetalningar, bank, filhantering och avstämningar.
samt Systemförvaltning av ekonomisystemet Agresso
Vårt arbete innebär mycket kontakt och service till våra kunder samt deras leverantörer och kunder.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, lägst YH.
Som person är du ambitiös, ansvarstagande, noggrann och trygg samt har god förmåga att lära nytt och få saker gjorda.
Du är lösningsorienterad, intresserad av utveckling och förbättringar och liksom dina kollegor vill du bidra till en god stämning.
En viktig del i arbetet är att ge god service till våra kunder. Du har ett positivt förhållningssätt, är kommunikativ och har lätt för att samarbeta både internt och externt.
Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara arbetsuppgifterna.


ÖVRIGT
Förmåner
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, flextid, parkering, bra kommunikationer, gott samarbete i ett starkt och positivt team m.m.

Intervjuer och urval sker löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningsform: Vikariat till och med 2021-12-31. Goda chanser till förlängning Omfattning: Heltid 100% (även 80% är tänkbart) Tillträde snarast. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOLTAK AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A957399".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Soltak AB (org.nr 556939-1187)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5240415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Soltak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Soltak AB: