Ekonomi- / redovisningsassistent till Visolit
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-03-01Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företagetVid en intervju med Bravura får du information om vilket företag det gäller.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent på Visolit har du en central och viktig roll där du primärt hanterar leverantörsfakturor. Du plockar fram fakturor och bokför dem i Visma löpande samt konterar, samtidigt som du släpper order för fakturering. Arbetsuppgifterna kräver stor noggrannhet då systemet kräver en hel del manuella input. Du ser över eventuella differenser i det ekonomiska flödet och kan även komma att göra avstämningar mot bank. Vidare har du en del kundkontakt där du löser samt agerar detektiv gällande eventuella faktureringsproblem samt svarar på generella fakturafrågor från kunder. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma.
Du arbetar tätt med ekonomichefen som ansvarar för månads- och årsbokslut samt stöttar i det dagliga operativa ekonomiarbetet. Ni tillsammans utgör ekonomifunktionen och samspelar för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 4 års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst på ett bolag som hanterar produktförsäljning
• Basnivåer i Excel och Office365
• Erfarenhet av Agresso samt Visma Admin 2000 är ett plus
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
För att lyckas i rollen ser vi att du är en öppen och kommunikativ person som enkelt kan hantera ditt eget arbete med god struktur samtidigt som du enkelt kan prioritera rätt. Du kan enkelt koordinera dig fram samt hitta svar på frågor som inte alltid är givna. Vidare är du duktig på att hantera kunder och räds inte för ett samtal. Slutligen ser du inget bekymmer i att utföra arbetsuppgifter som inte alltid ligger på ditt bord.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, centralt nära Liseberg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6391115
Observera att sista ansökningsdag har passerat.