Ekonomi- och registraturadministratör

Luleå kommun, Kultur- och Fritidsförvaltningen / Administratörsjobb / Luleå
2024-12-17


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun, Kultur- och Fritidsförvaltningen i Luleå

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + GRÖN INDUSTRI + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + DRÖMARBETE + TRYGGHET + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + LIVSPUSSEL + SPELA ROLL + DU

Vill du också spela roll? Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare och är en stad med stor framtidstro. Alla våra yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad, vi skapar förutsättningar för ett hållbart samhälle och livskvalitet för dagens och morgondagens Luleåbor.

Välkommen till en inspirerande arbetsmiljö i hjärtat av Luleå!

Vi letar efter en Administratör inom ekonomi, registratur och GDPR. Som en del av Kultur- och fritidsförvaltningens avdelning för Stöd och utveckling arbetar vi i en kreativ och inkluderande miljö där samarbete och engagemang står i centrum. Vår arbetsplats, belägen i Kulturens hus, präglas av en varm gemenskap och en stark vilja att bidra till att luleåborna trivs, utvecklas och väljer att stanna eller flytta hit.

Här får du möjlighet att vara del av ett team som arbetar nära näringslivet och andra viktiga samhällsaktörer för att stärka stadens attraktivitet. Hos oss möts du av en professionell arbetsgrupp där vi gemensamt driver utvecklingen framåt och gör skillnad för vår kommun.

Hälsning från några blivande kollegor;
Hej! Yvonne, Åsa och Viveca heter vi och kommer förhoppningsvis bli dina nya kollegor. För oss är det viktigt att du är nyfiken, inte är rädd för att komma med nya idéer och gärna tänker på förbättringar. Vi arbetar självständigt men även tillsammans som grupp så det hoppas vi att du också trivs med. För oss är det viktigt att ha roligt och må bra på jobbet för att vi ska kunna vara ett bra stöd till våra verksamheter!

Publiceringsdatum
2024-12-17

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team och bidra till att verksamheten fungerar smidigt och effektivt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:

• Fakturahantering - Granskning, kontering och administration av leverantörsfakturor för att säkerställa korrekta och effektiva betalningsprocesser.
• Hantering av handlingar - Ta emot, registrera och lämna ut handlingar enligt gällande regelverk, med fokus på kvalitet och noggrannhet.
• Arkivering och diarieföring - Strukturera, registrera och arkivera dokument enligt lagstiftning och våra interna riktlinjer för att upprätthålla en tydlig och säker dokumenthantering.
• GDPR-uppdrag - Säkerställa att personuppgifter hanteras korrekt och att verksamheten följer dataskyddsförordningen (GDPR).
• Inköpsadministration (vid behov) - Stödja inköpsprocesser, inklusive hantering av inköpsordrar och avtalsdokumentation.
• Administrativt stöd - Vara en kontaktpunkt och ge stöd till chefer och medarbetare i olika administrativa frågor.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en omväxlande roll där din struktur, noggrannhet och servicekänsla bidrar till verksamhetens framgång.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som uppfyller följande:

• Lägst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, samhälle eller juridik, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Registratorutbildning är också godtagbart som alternativ.
• Mycket god förmåga att arbeta och kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift.

Vi ser det som en fördel om du har:
• Erfarenhet av arbete med registratur, GDPR eller ekonomi.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Praktisk erfarenhet av att omsätta GDPR i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som har en vilja att lära och ett genuint intresse för att utvecklas inom rollen. Du behöver inte behärska allt från start, utan kommer få möjlighet att växa och tillgodogöra dig kunskap längs vägen. Det är en fördel om du har erfarenhet eller kunskap inom något av områdena, men din nyfikenhet och engagemang är det som väger tyngst. Som person är du strukturerad, självgående och noggrann med att planera, prioritera och hålla deadlines. Du arbetar metodiskt, följer riktlinjer och har ett öga för detaljer. Med en resultatorienterad inställning kan du analysera och tolka information, exempelvis ekonomiska data eller GDPR-regelverk, och löser självständigt uppgifter inom givna ramar. Du trivs i en stödjande roll, är serviceinriktad och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att bemöta kollegor, chefer och externa kontakter på ett professionellt och förtroendeskapande sätt.

Låter detta intressant? Du är varmt välkommen in med din ansökan!

ÖVRIGT
Tillsammans spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vi vill skapa goda förutsättningar för dig och ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi har många förmåner som bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra boende i Riksgränsen och Stockholm.

Tillsammans jobbar vi för Framtidens Luleå med plats för minst 100 000 Luleåbor. Just nu pågår en omställning och nyetablering av industrin här i norr. Industrierna ställer om till fossilfri produktion och förutsättningarna finns här hos oss. Det innebär stora möjligheter för vår kommun att skapa mer Luleå för fler Luleåbor och öka takten i samhällsutvecklingen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Tips!
Nyfiken på Luleå? www.flyttatilllulea.se
Nyfiken på jobb? www.lulea.se/ledigajobb
Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C223169".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Luleå kommun (org.nr 212000-2742)

Arbetsplats
Luleå kommun, Kultur- och Fritidsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Jenny Segerström
jenny.segerstrom@lulea.se

Jobbnummer
9064278

Prenumerera på jobb från Luleå kommun, Kultur- och Fritidsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun, Kultur- och Fritidsförvaltningen: