Ekonomi- och redovisningsansvarig
Zidcore AB / Redovisningsekonomjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Zidcore AB i Lomma Vi söker en självgående, lösningsorienterad och ansvarstagande ekonomi och redovisningsansvarig med kontorsansvar till en fartfylld tjänst inom e-handel.
Tjänsten innebär förutom ett helhetsansvar för bolagets redovisning, årsredovisning och åtaganden gentemot myndigheter också ett ansvar för vårt nybyggda kontor i Borgeby. Vidare ansvarar du för det automatiserade orderflödet och administrationen av ordrar.
Utöver orderadministration hanterar du även den löpande redovisningen med löpande bokföring, kundinbetalningar och leverantörsbetalningar samt kontering av leverantörsfakturor.
Inom bolaget finns en CFO, som dock inte är verksam inom bolaget på daglig basis. Därav ställs stora krav på din självständighet, noggrannhet och kunnande. Du behöver känna dig bekväm i att på egen hand leda och ansvara men samtidigt söka lösningar och råd vid hinder/frågeställningar utan att tappa fokus.
Du är en trygg och van ledare som utöver de ekonomiska faktorerna även ansvarar för att hålla ihop och länka de olika funktionerna inom kontoret och du är en nyckelspelare, tillsammans med bolagets ägare, i arbetet med att utveckla kulturen i bolaget. Det är många nyanställda och med ett växande bolag kommer ökade önskemål om att aktivt arbeta med och utveckla företagskulturen. Det är därför meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med denna typen av utvecklingsfrågor.
Vi är ett litet men tight gäng vilket ställer krav på god samarbetsförmåga, prestigelöshet och flexibilitet. Hos oss gäller det att stötta där man behövs. Som
person behöver du vidare vara analytisk, ansvarstagande och relationsskapande med förmågan att snabbt bli "en i gänget" samtidigt som du är medveten om och bibehåller ditt ledaransvar. Vi tror på att ett gott skratt tillsammans gör arbetsdagen roligare och underlättar perioder då vi måste hantera peakar i försäljning/lager.
Tjänsten rapporterar till CFO men har i det dagliga arbetet en streckad linje till försäljningschef.
• Du är högeskoleutbildad alternativt KY-utbildad med inrikning mot redovisning och har en relevant yrkesmässigt erfarenhet om minst 5 år inkluderande självständigt arbete med bokslut och rapportering.
• Tidigare erfarenhet av ledande roller
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet - främst Excel
• Erfarenhet från arbete med något större ERP-system är ett krav
• Dokumenterade goda ledaregenskaper
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Behärskar svenska flytande i tal och skrift
• En energigivande och engagerande personlighet
Då vi idag är majoriteten män och strävar efter en jämställd arbetsplats ser vi gärna kvinnliga sökande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt.
Zidcore är ett av Sveriges största e-handelsvaruhus. Ett urval av de marknadsledande e-handelsplatser som vi äger och driftar är;
www.lastexperten.se www.traningsmaskiner.comwww.husochstuga.sePå dessa e-handelsplatser bedrivs försäljning mot såväl slutkund som företag. Vår dagliga strävan och vision är att leda utvecklingen inom e-handel och i grunden förändra kundernas köpbeteenden.
Vi är totalt ca 16 anställda och omsatte 2016/2017 drygt 70 MSEK. Vi är privatägda och några av ägarna arbetar operativt i bolaget med den dagliga driften.
Vi sitter i nybyggda, fräscha lokaler i Borgeby handelscentrum där vi även har delar av vårt lager och ett av våra utlämningscentra.
År 2016 utsågs vi till en av finalisterna i EY's utmärkelse Årets Entreprenör och i år kvalificerar vi till Dagens Industris "Gasell", i region Syd.
Publiceringsdatum2017-08-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-25
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomi- och redovisningsansv.
KontaktMartin Appelfeldt
info@zidcore.comFöretagZidcore AB
AdressZidcore AB
Tubavägen 1
23742 Bjärred
KontorsadressTubavägen 1
Jobbnummer 3656740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.