Ekonomi- och löneassistent
Statens Historiska Museer / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Historiska Museer i Stockholm,
Botkyrka,
Håbo,
Linköping,
Mölndal eller i
hela Sverige Administrativa enheten ger stöd och service till Statens historiska museers verksamheter genom att svara för ekonomi, personal, IT, lokaler, arkiv, upphandlingar och inköp samt intern service. Vissa tjänster köps från Statens servicecenter.
Den 1 januari 2015 tillkommer den arkeologiska uppdragsverksamheten, i enlighet med regeringens beslut om att överföra denna verksamhet från Riksantikvarieämbetet. Förändringen medför att myndigheten blir nästan tre gånger större både mätt till antal anställda och till omsättning.
Vi söker nu en ny medarbetare till ekonomifunktionen.
Vi söker Dig som kan ansvara för:
• Rollen som operativ leveranskoordinator gentemot Statens servicecenter (leverantörs-fakturahantering, betalningar och löneadministration)
• Kundfakturering och kundreskontra
• Löpande bokföring av inbetalningar och kassarapporter
• Avstämningar av bl.a. kassakonton och reskontra
• Inläsningar i ekonomisystemet från försystem
• Rapporteringar i statsredovisningssystemet
• Månatlig administration av timanställdas arvoden
• Granskningar av reseräkningar och utlägg
• Personalrapportering (sjukfrånvaro m.m.)
• Ge stöd och upplysningar till organisationens medarbetare.
Arbetsuppgifternas sammansättning kan komma att förändras de närmaste åren på grund av dels den förändrade organisationen fr.o.m. nästa år, dels pågående förändringsarbete på EA-området både i statsförvaltningen och i myndigheten.
Publiceringsdatum2014-04-23Kvalifikationer• Företagsekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande
• Erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar
• God datorvana och van användare av MS Office (framför allt Excel)
• Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso (leverantörs- och kundreskontra) är meriterande.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper. Du kommer att ha en nyckelroll i det ekonomiadministrativa arbetet, vilket bl.a. innebär många kontakter med medarbetare i alla delar av verksamheten. Du måste ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att organisera Ditt arbete samt ha lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Andra viktiga egenskaper är att vara analytisk, ordningsam och noggrann. Du bör också ha intresse av att medverka i utvecklingsarbete.
Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid. Visstidsanställning 12 månader. En utvärdering av konsekvenserna av den nya, större organisationen måste göras före beslut om tillsvidareanställning.
Upplysningar om tjänsten lämnas av redovisningsekonom Iwona Nilsson, tel. 08 519 556 17. Uppgifter om anställningsvillkor lämnas av personalspecialist Emelie Gloza, tel. 08-519 556 07. Facklig företrädare för SACO-S är Anna Wilson, tel. 08 519 556 30.
Din ansökan med CV skickas senast 2014-05-04 till Statens historiska museer,
registrator@shmm.se . Ange diarienummer 211-266-2014 på ansökan och skriv detta samt namn som ämne i ditt e postmeddelande. Ansökan kan även skickas till Statens historiska museer, Registrator, Box 5428, 114 84 Stockholm. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-04
Ange följande referens när du ansöker: 211-266-2014
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@shmm.seKontaktIwona Nilsson, Redovisningsekonom 0851955617
Emelie Gloza, Personalspecialist 0851955607 08-519 556 07
Facklig kontaktAnna Wilson, SACO-S 0851955630
FöretagSTATENS HISTORISKA MUSEER
AdressSTATENS HISTORISKA MUSEER
BOX 5428
11484 STOCKHOLM
KontorsadressSTORGATAN 41
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-51955600
E-postadress:
registrator@shmm.se Jobbnummer 1849688
Observera att sista ansökningsdag har passerat.