Ekonomi- och kontorsadministratör till stockholmsregionen

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Erfaren kontorsadministratör med bred kompetens sökes

Om uppdraget

• Tidsperiod för uppdraget

Tillträde så snart som möjligt samt minst 6 mån, 100%, med möjlighet till fast anställning för rätt person.

Publiceringsdatum
2022-04-07

Arbetsuppgifter
Ansvara för regionrevisorernas ekonomiska uppföljning. Du kommer att få arbeta med månadsbokslut, prognos, årsbokslut, budget och momsredovisning. Samordnar administrationen av revisorskollegiets och revisorsgruppernas sammanträden. Ansvarar för förtroendevaldas administration. Skickar ut kallelser, publicerar handlingar, skriver ut protokoll och minnesanteckningar. Du är även den som bokar resor, hanterar kvitton och utläggsrapporter.

Inom ditt ansvarsområde så finns även arkivet som har kontorets styrdokument för dokumenthantering. Hämtar och öppnar post (ca 1 ggr/vecka). Bevakar den officiella brevlådan och diarieför nya ärenden (nya RK-nummer)

Du har även ansvarar för kontorets lokaler där du har löpande kontakt med hyresvärden, städföretaget, brand- och larminspektioner, blomföretaget, kaffeapparaterna Selecta osv. Beställer och samordnar fönsterputs, golvrengöring, storstädning och hanterar inpasserings- och larmsystemet.

Ansvara för kontorets gemensamma inköp, främst via avrop från regionens centrala ramavtal:

• Inköp av kontorsmöbler, digital utrustning osv

• Inköp av mobiler och mobilabonnemang

• Beställning av datorer, surfplattor

Svarar för kontorsgemensamma rutiner inom personalområdet:

• Lönehantering - godkänner löner 1 ggr/mån vid viss tidpunkt enl. årligt schema, 2-3 ggr/år särskild kontroll enligt lista

• Ta fram listor för PA- utlägg och löneskatt 1 ggr per månad inför månadsbokslutet (görs en bokföringsorder.

Ansvarig för att hålla www.sll.se och intranätet uppdaterade:

• Webbredaktör för regionstockholm.se
• Publicera rapporter, nyhetsbrev, revisorskollegiets kallelse och protokoll på internet (SLL.se)

• Skicka nyhetsbrev, hålla maillistan uppdaterad (idrelay)

• Publicera aktuell information på intranätet

• Kontakt med layout-firma vid behov

• Lägga samman den årliga redogörelsen 1 ggr/år
• Beställaransvarig för TELLUS (tex SharePoint, lägga till ta ifrån grupper i e-postsystemet, ta bort mappar på G, behörighetsstyra G, beställa IT utrustning)

Beställarbehörighet övriga system

• Kontorets representant på diverse nätverk:
• Ekonomichefs- respektive redovisningschefsmöte

Kvalifikationer
Du är gymnasieekonom eller har en eftergymnasial utbildning i ekonomi och pratar flytande svenska. Arbetet ställer även krav på att du kan formulera dig väl i skrift. Vi söker dig med flerårig erfarenhet av ekonomiska och administrativa uppgifter, gärna i offentlig sektor. Eftersom arbetet är självständigt behöver du ha erfarenhet av övergripande ekonomiadministrativa rutiner i en mindre organisation eller del av en större organisation, där du arbetet med inrapportering i ekonomisystem samt dokument- och ärendehanteringssystem.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Peter Stavling
peter.stavling@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
6518686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: