Ekonomi- och inköpsassistent med inriktning mot leverantörsreskontra

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du god förståelse för leverantörsreskontra, och ett stort intresse för inköp och administration? Missa då inte denna fina möjlighet hos en stor aktör inom bränslesektorn!

SJR söker nu en ekonomi- och inköpsassistent, som komemr att arbeta i en dynamisk miljö med en bred palett av arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att få arbeta med

• Att via telefon och mejl guida Preems leverantörer hur de registrerar sig i bolagets inköpsportal.

• Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).

• Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.

• Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet.

• Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter

Resursen kommer primärt att arbeta som ett administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och i samband med detta, kontakt med leverantörer. I uppdraget ingår att säkerställa att all masterdata för leverantör är kvalitetssäkrad och användbar för hela verksamheten. Det innebär bland annat ett tätt samarbete med företagets leverantörsreskontra för att säkerställa korrekta uppgifter på leverantör. Syftet är att möjliggöra att fakturor kan betalas. Dessutom ska resursen avlasta avdelningens konsultavropare med enklare administration i avropssystemet KeySourcing Tool.

Vår kund är en välkänd aktör inom bränslesektorn, och sitter i trivsamma lokaler vid Stadshagen på Kungsholmen i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår till 2023-12-31.

Vem söker vi?

Du som söker denna roll bör ha något års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller inköpsassistent, och har erfarenhet av och förståelse för leverantörsreskontra. Du är en noggrann person med en god administrativ förmåga. Du är en van systemanvändare, och har goda kunskaper i Excel. Vidare har du en god kommunikaiv förmåga, och uttrycker dig väl i både svenska och engelska.

Som person ser vi att du är strukturerad, prestigelös, orädd och har en god förmåga att prioritera.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-03-15

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-6471645. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-31.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Gustav Kendel
+46 76-647 16 45

Jobbnummer
7552319

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):