Ekonomi- och Finanschef till e-handelsbolaget Jollyroom

Jollyroom AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Rollen som Ekonomi- och Finanschef på Jollyroom:

Vår nuvarande Ekonomi- och Finanschef har valt att anta ny arbetsutmaning om några månader och vi söker hans ersättare. Vår Ekonomi- och Finanschef har under de senaste åren byggt upp en stabil redovisningsfunktion, startat en controllerfunktion samt intagit en affärspåverkande roll i vår ledning och nu söker vi efter en ersättare som vill ta vid och utveckla rollen och ansvaret ytterligare. Ditt ekonomiteam består av redovisningschef, ekonomer samt controllers och du är även ansvarig för en mindre IT-avdelning som består av intern IT-support och SAP-utveckling. Du arbetar nära VD och i mycket tätt samarbete med övriga chefer. Du har stor påverkan på bolagets resultat, är väl insatt i verksamhetens utmaningar och har alltid ett affärsmässigt och ekonomiskt perspektiv i allt du gör och i alla samarbeten du ingår.

I rollen analyserar, planerar, simulerar och stödjer du varje avdelning i budget- och prognosarbete. Du säkerställer att samtliga avdelningar håller sig till planerade prognoser och säkerställer att vi har en trygg ekonomisk plan i bolaget som helhet. Du arbetar på projektbasis med respektive avdelningschef. Exempel på projekt: Hur får vi upp marginalen med i snitt 3%? Hur får vi ner kostnaden med i snitt 5% inom logistik? Hur ser våra siffror ut i jämförelse med liknande bolag? Hur arbetar de mest framgångsrika och hur kan vi lära oss av dem? Vår ledning är en driven och sammansvetsad grupp - vi arbetar både högt och lågt samt kännetecknar oss som doers som tar fullt ansvar för genomförandet och deadlines. Företaget befinner sig till viss del fortsatt i en fas där struktur, rutiner och arbetsmetoder behöver skapas eller uppdateras och implementeras i verksamheten. I detta viktiga arbete tar du en påverkande och betydelsefull roll.

Vi söker dig som har:

Publiceringsdatum
2019-10-24

Utbildningsbakgrund
• Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi.

Kvalifikationer
• Minst 5 års erfarenhet som ekonomichef inom privatägda företag med fokus på lönsam tillväxt och kassaflöde.
• Erfarenhet av att hantera utmaningar i ett starkt expansivt företag som exempelvis investeringar, finansiering, likviditet och varulagervärdering.
• Erfarenhet av att påvisa och identifiera förbättringsområden både på kostnads- och intäktssidan av verksamheter.
• Erfarenhet av att snabbt kunna anpassa företag/organisation efter förändrade förutsättningar.
• Expertkunskap inom analys och arbete i system och Excel.
• Ett genuint intresse av affärer och e-handel.

Du har en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom tydliga planer och uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått solida resultat med förbättrade nyckeltal över tid. Meriterande med erfarenhet av SAP och Qlik Sense.

Dina personliga egenskaper
• Extremt lösnings- och resultatorienterad samt ser till helheten.
• Handlingskraftig - när du ser svaga tal/siffror agerar du kraftfullt.
• Tydlig, orädd och pedagogisk.
• Flexibel samt har kapacitet och möjlighet att arbeta under tidskrävande perioder.

Vi erbjuder:
• Entreprenörsdriven verksamhet.
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter.
• Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling.
• Ungdomlig och pulserande miljö.
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
• Friskvårdsbidrag.
• Kollektivavtal för alla anställda.

Upplägg och ansökan:
• Start: Enl. överenskommelse.
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas).
• Placering: Hisings Kärra (på sikt Sörred)
• Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via tfn: 0739-808240 och e-post: terese.fernbring@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)

Arbetsplats
Jollyroom

Jobbnummer
4883980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: