Ekonomi- och avgiftshandläggare

Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Myndighetsavdelningen arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. I uppdraget ingår att vi utreder, beslutar och följer upp insatser till personer som på grund av ålder eller funktionsnedsättning är i behov av stöd och omsorg.

Avdelningen är inne i en stark och spännande utvecklingsfas. Det innebär bland annat att vi inför nya arbetsmetoden - IBIC (individens behov i centrum) och E- tjänster. Nationellt händer det mycket kring de lagstiftningar vi jobbar utifrån samtidigt som medborgares behov av insatser ökar. Detta sammantaget gör att vi nu behöver rekrytera nya medarbetare.

På vår arbetsplats så ser vi mångfald som berikande. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med närhet till hjälpsamma kollegor. Möjligheter att påverka och hög delaktighet i verksamhetens utveckling. Vi erbjuder också individuellt anpassat introduktionsprogram samt ett nära ledarskap.

Vi ser fram emot din ansökan!



Publiceringsdatum
2018-04-25

Arbetsuppgifter
Myndighetsavdelningen söker en ekonomi- och avgiftshandläggare. Uppdraget innebär bland annat att du ska ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda, beräkna avgifter samt ta beslut om avgiftens storlek.

I uppdraget ingår också att ansvara för ersättningsunderlag till våra leverantörer, fakturahantering samt övriga administrativa arbetsuppgifter.

Som ekonomi- och avgiftshandläggare ska du ge bra service till den enskilde/företrädare genom att t. ex. vara behjälplig med information kring avgifter och vid eventuell överklagan av beslut.

Som ekonomi- och avgiftsavgiftshandläggare ingår du i vårt arbetsteam som arbetar i nära samarbete med tydligt brukarfokus. Teamet har också nära samarbete med övriga medarbetare på myndighetsavdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasienivå med ekonomisk inriktning. Utbildning på högskolenivå med t. ex. ekonomi, kunskaper om socialtjänstlagen och förvaltningslagen är meriterande. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana. Du har en god social förmåga och ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra samt drivs av att ge bra service.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://www.gotland.com/leva

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast, enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A776432
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Johansson 0498-263378

Företag
Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten

Adress
Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
4106677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten: