Ekonomi- och avgiftshandläggare
Sollentuna Kommun / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
2023-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi- och avgiftshandläggare" (publicerad 2023-07-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun.
På vård- och omsorgskontoret är vårt ansvar att kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning får vård- och omsorg med hög kvalitet. Vår målsättning är att bli kvalitetsledande inom vård och omsorg. Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling.
Kontoret är en beställarorganisation och vi är uppdelad på tre avdelningar. Tjänsten är placerad på kontorets stöd- och utvecklingsavdelning.
Hos oss kommer du till en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt. Vi harbetar med ständiga förbättringar och vill hitta effektiva arbetssätt och system som stödjer det digitaliserade arbetet.
Publiceringsdatum2023-06-12Dina arbetsuppgifterSom ekonomi- och avgiftshandläggare har du mångsidiga och varierande arbetsuppgifter och kommer att arbeta med kontaktytor gentemot olika avdelningar på kontoret, utförare, brukare och kunder. I rollen som ekonomihandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med:
- Bokföring och bokslutsbilagor
- Kontering av leverantörsfakturor
- Tillfälliga utbetalningar
- Rapportering/ekonomiska sammandrag
- Support kopplat till fakturor och kontering, både internt och externt
I rollen som avgiftshandläggaren kommer du arbeta med:
- Utredning, beräkning och beslut om avgifter gällande insatser med inriktning mot äldre och funktionshinder
- Besvara frågor från kunder och deras anhöriga om avgifter och fakturor
I tjänsten ingår även att arbeta med förändrings- och förbättringsarbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har en bred erfarenhet och bakgrund som ekonomihandläggare/avgiftshandläggare/administratör inom kommunal verksamhet eller annan jämförbar verksamhet. Du har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller likvärdigt. Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Pulsen Combine, Phoniro och Visma är meriterande.
Du kan uttrycka dig i både tal och skrift och är professionell och pedagogisk i kommunikation med brukare, anhöriga och samarbetsparter. Som person är du flexibel, strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning. Urval sker löpande under ansökningstiden. I denna rekrytering gör vi en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds.
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Ersättning Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/258".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Kontakt Sofie Stener
08-57922233 Jobbnummer 7872431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.