Ekonomi- och Administrativ Chef till Finspångs Tekniska Verk

Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara med och ta ett ledande ekonomiskt ansvar för Finspångs Tekniska Verk? Vill du arbeta med utveckling och bidra till ett utökat kommersiellt fokus och effektivitet i ett utvecklingsinriktat Energi- och miljöteknikbolag? Nu söker vi en Ekonomi- och Administrativ Chef till vår verksamhet i Finspång!

Finspångs Tekniska Verk (FTV) är ett miljötekniskt bolag med ett femtiotal anställda och ca tjugotal nära anknutna underleverantörer. Omsättningen är ca 180 MSEK per år. Företaget är lönsamt och stabilt, med en kommunal ägare som tar långsiktigt hållbart ansvar. FTV verkar inom verksamhetsområdena Avfall, Energi, V/A och Teknik/Nät och förser kunderna med fjärrvärme, el, komfortkyla, dricksvatten, avlopp, belysning- och gatutjänster samt avfallshantering - på ett ekonomiskt och miljömässigt bra sätt. Vi arbetar för ett hållbart samhälle där våra kunniga och engagerade medarbetare är vår största tillgång.

I rollen som Ekonomi- och Administrativ Chef på FTV har du ett övergripande ansvar för företagets ekonomifunktion. Du leder området Verksamhetsstöd innehållande ekonomi, administration, kundtjänst, kommunikation & inköp och säkerställer att dessa fungerar optimalt. I nära samarbete med VD arbetar du med att utveckla företaget och dess resultat, ansvarar för företagets budget samt agerar strategiskt stöd till VD. Vidare stöttar du verksamhetscheferna i sitt budgetarbete och med att skapa förutsättningar för uppföljning av produktionskalkyler vid kostnads- och lönsamhetsuppföljning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Övergripande ekonomiskt ledningsansvar för Vatten/Avlopp, Avfall och Nät/Teknik
• Stödja avdelningen Energi med ekonomisk planering, budget, prognoser, analyser och uppföljning.
• Rapportera och löpande informera om ekonomiska utvecklingen inom företaget
• Ansvara för årsredovisningen
• Delta i framtagning av affärsplaner
• Agera Controller/Analytiker - kunna förutse utfall och proaktivt arbeta för att undvika negativa utfall/situationer.
• Vara samordnande för styrelsemöten samt ekonomisk rapportering
• Direkt personalansvar för tre medarbetare inom Ekonomi, Inköp och Kommunikation.

Publiceringsdatum
2017-02-21

Bakgrund
Du har en akademisk examen i ekonomi och minst 10 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi samt 5 års erfarenhet som ledare/chef. Har du dessutom erfarenhet från processindustri eller energi i privat sektor är det mycket meriterande. Vidare ser vi erfarenhet av förändringsarbete, arbete med analys av ekonomiska utfall samt arbete i operativa verksamheter som meriterande. Mycket goda kunskaper i MS Office, Svenska i tal och skrift samt körkort B är ett krav.

Din personlighet
Som person är du ansvarsfull och strukturerad med en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är initiativtagande, utvecklingsinriktad och prioriterar affärsnytta men med förståelse för att verksamheten delvis levererar samhällsnytta med självkostnadsprincipen som grund. Du är transparant, analytisk och noggrann som person och har ambitionen att leverera rätt kvalité i tid. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och självständigt arbete i ett spännande miljöföretag, där du har stora möjligheter att påverka ditt arbete. Vår storlek medför korta beslutsvägar och en unik möjlighet för dig att bli delaktig i våra olika verksamheter. Vi gillar att jobba hårt, men också att ha roligt på jobbet. Vi värdesätter en vänlig, hjälpsam och öppen atmosfär, samt en god gemenskap.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mia Neander på tel 0736-84 75 61.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att sker löpande dock senast 2017-03-17. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Neander Mia.Neander@badenochandclark.se 020-151818

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Holmengatan 14
60232 NORRKÖPING

Kontorsadress
Holmengatan 14

Jobbnummer
3332024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: