Ekonomi- och administrationsansvarig

Folkets Husby / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folkets Husby i Stockholm

Verksamhetsbeskrivning
Folkets Husby är en ideell förening som bildades hösten 2015 och hade sitt allra första årsmöte i april 2016. Sedan dess har ett 50-tal föreningar och privatpersoner blivit medlemmar och engagerat sig i huset på olika sätt. Folkets Husby driver den medborgardrivna mötesplatsen Husbyträff på ca 1000 kvm i hjärtat av Husby. Föreningen står på tre pelare; folkbildning, kultur och samhällsengagemang. Folkets Husbys styrelse, valberedning och personal i huset består av en sammanslutning av boende och verksamma personer i området som delar ett stort och gemensamt intresse - att styrkan finns hos de boende. Genom att det har bildats en ideell förening i syfte att skapa en medborgardriven mötesplats i Husby, öppnas många vägar och möjligheter att skapa ett hus för olika verksamheter. Målet är att ge utrymme till alla röster i norra Järva, med en bredd som gör att varje medborgare känner att huset är till för dem.

Arbetsuppgifter
Det här är en spännande tjänst för dig som vill vara med och utveckla en unik verksamhet i Sverige! Här kommer du att trivas om du söker ett omväxlande arbete i en mångkulturell miljö med innovativa arbetsmetoder! Du som söker tjänsten ska finna det intressant att jobba för och utveckla en nystartat medborgardriven mötesplats med en ideell lokalt förankrad styrelse som arbetsgivare. Mycket utav föreningens ekonomiska och administrativa arbete görs idag av styrelsemedlemmar och vice verksamhetschefen. Nu är föreningen mogna nog att anställa en person som kan avlasta och utveckla det arbete som föreningen hitintills har drivit. Arbetsuppgifterna avser främst att: - Leda och samordna föreningens administrativa funktioner (ekonomi, personalfrågor, IT och kontor) - Ekonomisk planering, budgetering och rapportering - Skriva ansökningar utifrån föreningens åtaganden och verksamhetsplan

Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du har flerårig erfarenhet av administration och ekonomi, gärna från en uppdrags-/ projektbaserad organisation. Du har även erfarenhet av projektredovisning och uppföljning. I botten har du en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi eller liknande. Du har god kännedom om gällande lagstiftning, avtal och regler främst inom personalområdet, bokföring, skatter och avgifter, arkivering, IOP och offentlig upphandling. Utöver det bör du ha mycket goda kunskaper i svenska och gärna arabiska, tigrinja eller persiska. Det är viktigt med goda kunskaper i MS Office och då främst Excel. Goda IT-kunskaper är meriterande, liksom erfarenhet av EU-finansierade projekt samt att ha jobbat med ekonomisystemet speedledger. Som person är du flexibel och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har en god förmåga att arbeta fokuserat och målinriktat. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt och en god samarbetsförmåga.

Folkets Husby arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
För frågor och ytterligare information om tjänsten, kontakta ordförande Hayaat Ibrahim 0704 25 29 22. Välkommen med din ansökan redan idag. Vi tar emot ansökningar via e-post styrelsen@folketshusby.se fram till den 6 december 2017.

Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning start omgående fram till 31 december 2018

Publiceringsdatum
2017-11-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-06

Kontakt
styrelsen@folketshusby.se
styrelsen@folketshusby.se

Företag
Folkets Husby

Adress
Folkets Husby
16432 KISTA

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9

Jobbnummer
3794466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folkets Husby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folkets Husby: