Ekonomi- & kontorsassistent

Furhat Robotics AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Furhat Robotics AB i Stockholm

Vi gör drömmen om robotar till verklighet!
Du vet den där drömmen som vi alla hade när vi var barn? Den händer här på Furhat Robotics på Södermalm i Stockholm! Kom - lek och väx med oss!
Vi söker en driven ekonomi- och kontorsassistent för att sköta daglig support på vårt kontor på Södermalm, Stockholm. Vårt startup-team består av 25 fantastiska medarbetare och som i alla startups söker vi personer som älskar att bära många hattar!
Det här är rollen som spindeln i nätet som vissa fruktar men som du älskar och växer av. Rollen kräver mycket positiv energi, uppmärksamhet för detaljer och social kompetens. Du kommer att vara klistret som för samman våra medarbetare och väcker vårt kontor till liv. Förutom att vara synlig och ledande när du ordnar våra fysiska möten, våra fika och när vi firar födelsedagar, årsdagar och alla våra framgångar, kommer du också att göra alla dessa otaliga dolda och prestigelösa uppgifter, du kommer att täcka områden som ekonomi, administration, enklare HR-uppgifter, kontorsledning och allt det där som håller igång företaget.
Du är personen som kommer med ett leende när det är mörkt och regnar ute, du är den som minns folks födelsedagar och ser till att de mår bra - du är den som är allas vän, men förstår ändå vikten av tidshantering, du är professionell, lojal och har en hög arbetsmoral och integritet.
På ekonomisidan kommer du att ha ett nära samarbete med vår externa redovisningsbyrå. Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet från arbete med ekonomi eller liknande områden samt förstår grunderna i bokningsföring, arbete med fakturor mm.
Som ekonomi- och kontorsassistent kommer du att:
Göra bokföring och underhålla av data i Fortnox och QuickBooks
Skapa kostnadsrapporter för andra avdelningar på månadsbasis
Upprätthålla ekonomipolicyn i hela företaget
Sköta leverantörsreskontra och kundreskontra
Förbereda lönebesked, kvitton och hantera ersättningar/avdrag
Leda och organisera on-boarding för nyanställda
Hantera nya kontrakt eller ändringar i kontrakt för anställda, samt hjälpa till vid rekrytering av nya medarbetare
Samarbeta med vår hyresvärd och Mood Managers (vi sitter i ett co-working space)
Planera in-house, online eller off-site aktiviteter, som fester och konferenser - inklusive att driva kontoret, måndagsmöten, fredagsfika och ta fram nya idéer om hur vi ska skapa glädje på kontoret
Uppdatera och hantera IT-tjänster (t.ex. Google Workspace, slack, Jobylon, etc.)
Utöver detta så är det meriterande om du:
har en social och serviceinriktad inställning
är mycket organiserad
är uppmärksamhet på detaljer
pratar och förstår svenska flytande, med mycket god kommunikationsförmåga på engelska (vårt formella företagsspråk är engelska)
Har god datorvana i MS Word, MS Excel, Google Docs och Google Sheets
Det skulle vara bra om du också:
har vana vid att arbeta i Fortnox och QuickBooks
har erfarenhet av att hantera juridiska dokument
har erfarenhet från arbete som kontors- eller verksamhetschef
VIKTIGT:
Vi kan för närvarande endast ta emot kandidater som är behöriga att arbeta i Sverige utan behov av hjälp att ansöka om visum.
Vi är också öppna för att börja med praktik och förlänga till en heltidstjänst. Förtydliga det i ditt personliga brev om du är öppen för praktik, heltidsjobb eller om du är öppen för båda.
Din ansökan ska innehålla ett personligt brev som innehåller en beskrivning av din tidigare erfarenhet inom ekonomi, hur du har hanterat känsliga uppgifter i tidigare befattningar samt en beskrivning av dig som person.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Publiceringsdatum
2022-02-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-05

Adress
Furhat Robotics AB
Magnus Ladulåsgatan 3
11865 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomi- och kontorsassistent".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Furhat Robotics AB (org.nr 556964-0369)
Magnus Ladulåsgatan 3 (visa karta)
118 65  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: susanne@furhatrobotics.com

Kontakt
Ekonomichef
Susanne Gylesjö
susanne@furhatrobotics.com
0706055523

Jobbnummer
6308606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Furhat Robotics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Furhat Robotics AB: