Ekonomi/supply chain koordinator

OnePartnerGroup Halland AB / Ekonomiassistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Halland AB i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige

Om kundföretaget
Scott Bader Scandinavia AB är ett helägt dotterbolag till Scott Bader Company Ltd. i England och ansvarar för koncernens verksamhet i Skandinavien och Baltikum. Scott Bader grundades 1921 och omsätter i dagsläget drygt 2 mrd SEK och sysselsätter ca. 680 personer. Vi är idag en global aktör på marknaden och en ledande samt innovativ tillverkare av olika polymerbaserade produkter såsom bindemedel, härdplaster, lim och olika tillsatsämnen. Produktionsenheterna finns i Europa, Sydafrika, Dubai och Kanada. Vi jobbar mot dynamiska marknader som energi/vind- och vattenkraft, land- transport, byggnadsindustrin, marina industrin, kolfiber applikationer mm.

Vi söker nu en Ekonom/Supply chain koordinator för en tillsvidareanställning på Scott Bader med placering i centrala Falkenberg.


Dina arbetsuppgifter
Är du intresserad av en tjänst som innehåller både administration och internationella kontakter? Vill du hjälpa oss att lösa våra kunders behov? Trivs du med när ingen arbetsdag är den andra riktigt lik?

Vi erbjuder dig en bred och omväxlande tjänst som innebär många kontakter både internt och externt. Du har en självständig roll på ekonomisidan, där du ansvarar för kund- och leverantörsbetalningar, fakturering, avstämningar och månadsrapportering samt tar fram underlag till löner. Du har löpande kontakt med vårt ekonomiteam på huvudkontoret i England och med vår revisor, som sköter bokslut och löneutbetalningar. Ekonomiuppgifterna tar ca 2-3 timmar/dag i anspråk plus ett par heldagar vid månadsskiftena.

På logistiksidan har du ett nära samarbete med dina kollegor där alla hjälps åt för att lösa kundernas behov. Du tar emot kundorder via mejl och telefon, sköter beställningar och fraktdokument samt bokar frakter. Tjänsten innefattar också en inköpsfunktion i samarbete med övriga kollegor.

Det finns goda möjligheter att utveckla rollen framöver och vid intresse hjälpa oss med att effektivisera våra rutiner, analysera materialflöde, se över distributionsplanering och optimering av inköpsfunktionen.


Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi eller logistik och några års erfarenhet av en liknande tjänst. För att trivas och lyckas bra hos oss är din personlighet och inställning minst lika viktig som din erfarenhet.

Du trivs med att arbeta i ett mindre team, där alla hjälps åt för att lösa våra kunders behov. Du får en helhetssyn på verksamheten och inga arbetsdagar ser riktigt likadana ut. Som person är du utåtriktad, positiv och flexibel. Du har ett utpräglat servicesinne och arbetar strukturerat och målinriktat. Vi välkomnar egna initiativ och ser gärna att du arbetar proaktivt och har förmåga till ett ekonomiskt tänkande. Eftersom du kommer att ha internationella kontakter är goda kunskaper engelska en förutsättning. Du har också erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem. Hos oss kommer du att arbeta i affärssystemet M3 (fd Movex).

Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning i ett välrenommerat internationellt företag. Du kommer att få en viktig roll hos oss med varierande arbetsuppgifter i ett glatt gäng med god sammanhållning. Scott Bader är ett löntagarägt bolag, vilket innebär en trygghet för dig. Alla anställda får rösta fram sin styrelse och företaget kan inte bli uppköpta eller sammanslagna. Vinsten går tillbaka till verksamheten och viss del skänks till välgörenhet.

Omfattning: Heltid. Tillsvidareanställning hos Scott Bader. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista dag att ansöka är Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2018-06-17.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Skärström på tel 0723-96 52 24.


Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering och bemanning, lager och logistik, utbildning eller smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.

Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 40 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: 7222
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Skärström

Företag
OnePartnerGroup Halland AB

Adress
OnePartnerGroup Halland AB
Västerhavsvägen 2
31122 Falkenberg

Kontorsadress
Västerhavsvägen 2

Jobbnummer
4158797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnePartnerGroup Halland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnePartnerGroup Halland AB: