Ekonomi och Inköpskoordinator till Leviat i Göteborg
Your Talent AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Your Talent AB i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Leviat is the world 's leading designer of engineered connection solutions. We are a trusted partner and an industry-leading innovator with a track record of success. We are home to a worldwide team of engineering, manufacturing, and product design experts focused on providing safe, durable, and dependable solutions to your company's challenges.
Formed in 2020 as a single organisation - Leviat brings together the expertise, resources and heritage of market-leading businesses including Ancon, Halfen, Meadow Burke and Plaka. Leviat employs almost 3,000 people at 60 locations across North America, Europe and Asia-Pacific, providing an agile and responsive service worldwide. As a CRH company, Leviat is part of the leading building materials business in the world.
Leviat -
https://www.youtube.com/watch?v=BPEQx21VOdA&t=26s Visit
www.leviat.com for further information.
Nu söker vi en strukturerad och noggrann person med erfarenhet av ekonomi och administration till teamet i Göteborg.
ROLLEN
Rollen som Ekonomi och Inköpskoordinator är en bred roll som sträcker sig över flera olika arbetsområden. Du är en del av Inköp, ekonomi och försäljning med ett viktigt uppdrag i att stötta övriga organisationen med praktiska och administrativa uppgifter och du arbetar kontinuerligt i affärssystemet SAP och i Excel. Arbetet innehåller mycket kontakt och samarbete med många olika människor vilket ställer krav på prestigelöshet, ordningssinne och social förmåga.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ankomstregistrering & matchning av leverantörs och fraktfakturor
• Uppdatera priser och övrig produktinformation i affärssystem (SAP)
• Logistik, flödes- samt lageroptimering
• Operativt inköpsarbete, avrop och leveransbevakning
• Löpande kontakt med transportörer och ansvara för returhantering
• Matchning av leverantörsfakturor och övrig ekonomiadministration
• Delaktig vid månads/årsbokslut
• Sammanställa rapporter från CRM och underhålla masterdata
• Support för order och säljavdelning
• Övrig administration
VEM ÄR DU?
Du som trivs i en föränderlig miljö och tycker om att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter och drivs av utmaningen i att kunna lösa problem och hitta smarta lösningar. Eftersom rollen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du är en god kommunikatör som förstår vikten av att skapa bra relationer. Du är analytisk, strukturerad och tycker om ordning och reda. För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta prestigelöst med olika typer av administrativa uppgifter.
För denna tjänst behöver du:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Flerårig erfarenhet av ekonomi och administration
• Excel - ett viktigt arbetsredskap som du är bekväm med på daglig bas
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
• God erfarenhet av SAP är starkt meriterande
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt generellt god datorvana
•
•
ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning på ca 15 månader. Goda möjligheter till tillsvidareanställning finns. Rollen är placerad i mycket fräscha lokaler på Vädursgatan 5 i Gårda, Göteborg.
ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på
www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851
johan.sjoberg@yourtalent.seVi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Your Talent AB (org.nr 559085-8154)
Jobbnummer 8842101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.