Ekonomi och administrativt ansvarig | Flamsprutarna Sverige AB

Hireq AB / Redovisningsekonomjobb / Ystad
2022-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomi och administrativt ansvarig | Flamsprutarna Sverige AB" (publicerad 2023-01-09) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige

Om Flamsprutarna Sverige AB
Flamsprutarna AB grundades av Bengt och Suzanne Aaröe-Holm i Ystad 1980. Vi är ett familjeägt företag och har arbetat med metallisering, service och montage inom kärnkraft och övriga energibranschen i Sverige och Europa i över 40 år.

Sedan 7 år tillbaka är även Victor med och driver verksamheten. Victor har arbetat i företaget sedan 2006 och blev delägare 2015. Verksamheten består främst av underhåll på olika anläggningar inom industrisektorn och främst inom kärnkraftsindustrin. Vi är i dagsläget 15 anställda och omsätter ca 25 miljoner kronor.

Vi söker nu en ersättare till Suzanne som vill dra ner på sin arbetstid för att inom något år gå i pension.

Publiceringsdatum
2022-11-22

Dina arbetsuppgifter
I denna breda roll kommer du att vara ansvarig både ekonomi och administration. Till din hjälp finns en person som arbetar deltid med löner och viss administration.

Dina arbetsuppgifter innebär all löpande redovisning, samt sammanställa faktura- och löneunderlag. Moms- och skattedeklarationer, samt kontakter med bank och myndigheter tillhör också dina dagliga uppgifter, liksom att ha kontroll på avtal som tex försäkringar och telefonabonnemang. Du har också ansvar för att upprätta en projektpärm för varje nytt projekt.

Vid årsbokslutet som vår redovisningsbyrå i dagsläget gör ansvarar du för att ta fram samtliga underlag. Det är också du som sköter kontakten med dem. På ditt bord ligger också ansvar för personalfrågor såsom anställningsavtal, kollektivavtal och arbetsmiljö.

Förutom ovanstående uppgifter kommer du också att vara administrativt ansvarig för all dokumentation gällande våra kvalitetssystem, egenkontroller och licenser. Du är också den som sköter myndighetskontakter och rapportering till dessa. Då vi är få som dagligen vistas på kontoret kommer du att vara den som sköter allt på hemmaplan, vilket kan innefatta sysslor såsom att svara i telefon, boka frakter och hålla iordning på kontoret. Du kommer också att vara ett naturligt stöd och bollplank till VD.

Tjänsten är på heltid.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en liknade roll i ett mindre företag. Du har kanske tidigare arbetat i ett familjeföretag och uppskattar de egenskaper som oftast finns i den typen av verksamhet. Du kan din redovisning, och känner dig trygg i alla moment, från kund- och leverantörsreskontra fram till bokslutsarbetet. Att ha ordning och reda är ett signum för dig, och du trivs med ansvaret att vara den på företaget som har koll. Det är till dig man ringer när man undrar något.

Vidare är du självgående och har tålamod. Du har lätt för kommunicera och får energi när du får ta dig an en uppgift som kräver att ny information ska inhämtas. För dig är det en självklarhet att rycka in akut även om det är något utanför dina ordinarie arbetsuppgifter som behöver lösas.

Vi ser helst att du bor i närområdet, men tjänsten tillåter flexibla arbetstider och viss möjlighet till distansarbete. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Har du även kunskaper i tyska är det en merit, men inget krav.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Flamsprutarna med HIREQ. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Vi ber dig respektera vårt önskemål om att all kommunikation gällande tjänsten sker genom oss på HIREQ. Vi ser fram mot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hireq AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hireq AB (org.nr 556878-4275), http://www.hireq.se

Arbetsplats
Hireq AB

Kontakt
Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se
0705-470757

Jobbnummer
7194308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: