Ekonomi €“ Och Administrationsansvarig Till Femme Collection AB

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi en Ekonomi - och Administrationsansvarig till snabbt växande modeföretag med placering i Stockholm. Vi söker rätt person för denna unika möjlighet; att få kombinera sin profession med ett intresse för mode och affärer. Vill du arbeta i en entreprenörsmiljö och bli en nyckelperson i ett tidigt skede för ett snabbt växande modeföretag?

FEMME Collection är ett modeföretag med produkter av klassisk Skandinavisk design. Produkterna säljs via ett 30-tal noga utvalda återförsäljare i Sverige samt via e-handel. Kollektionen består av kläder som vänder sig till den modeintresserade stilrena kvinnan. FEMME Collection har kontor på Östermalm i Stockholm.
Bli inspirerad på www.femme-collection.se

Publiceringsdatum
2016-04-09

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att du axlar ansvaret framförallt för den ekonomiska funktionen och hanteringen kring denna, men även fullt ansvar för administrativa frågor så som kundservicefrågor, reklamationer och utveckling av vår kundklubb online. Du besitter goda kunskaper inom bokföring, kund-och leverantörsreskontra, lagerredovisningar, avstämningar, periodiseringar samt lönehantering. Du är helt självständig med upprättande av bokslut. Du är exceptionell i din förmåga att skapa ordning och reda samt bör gärna ha dokumenterad erfarenhet av att upprättat processer och rutiner för en framväxande ekonomienhet.

Vem är du?
Vi tror att du som söker har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad bokföring och redovisning, utbildad ekonom, är trygg och självgående i din roll. Vi söker en person som gillar hetluften, har skinn på näsan och vill arbeta med entreprenörer i en flexibel och utmanande miljö. För att lyckas i rollen bör du vara kundfokuserad, kommunikativ, strukturerad och inte misstycka att ta på dig uppgifter. Du kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Du en van systemanvändare, har goda kunskaper i Excelkunskap för att generera rapporter och analyser. Det är även meriterande med erfarenhet från e-handel och kunskap i affärssystemen Specter och Visma.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekryterings samarbetar vi med Experis Finance. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Humble 08-452 33 35. Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan. Skriv även ditt nuvarande löneläge. Tillsättning omgående.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Humble 08-4523335

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2773120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: