Ekonomi & administrativt ansvarig

Elvine Aktiebolag / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elvine Aktiebolag i Göteborg

Vill du vara med och utveckla ett av Sveriges mest spännande modeföretag? Vi erbjuder dig ett mycket omväxlande jobb, i ett snabbväxande företag och ett mycket gott gäng arbetskollegor.

Om dig
Vi tror att du är civilekonom, alternativt en längre arbetslivserfarenhet inom området, med insikt om det lilla företagets villkor.

Du har några års arbetslivserfarenhet och behärskar hela processen från kontering till bokslut och analys. Vana av att själv utveckla nya processer och rutiner är ett måste. Klart meriterande är erfarenhet av att jobba med varulager, samt även erfarenhet av lönehantering. Tidigare personalansvar är positivt, men inget krav.

Eftersom företaget är litet kommer du, liksom resten av gänget, att få hugga i där det behövs. Du är därför prestigelös och flexibel som person. Ekonomiavdelningen består av dig och du gillar därför att jobba väldigt brett, från bokföring till framtagning och analys av rapporter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och inledningsvis en deltid på 80 %. Tjänsten kan utökas på sikt. Vi är dock öppna för en diskussion gällande omfattningen på tjänsten, rätt person är viktigast.

Tillträde: snarast

Befattningsbeskrivning i korthet
Idag sköts ekonomin av en inhyrd konsult. Ditt ansvar blir således att bygga upp och sedan ständigt utveckla ekonomifunktionen samt övriga centrala administrativa processer. Du har personalansvaret för en person som jobbar med lager- och logistik-systemet och du rapporterar själv till VD.

Följande större ansvarsområden ligger inom ramen för tjänsten:

Ekonomiansvar
• Löpande bokföring, inklusive leverantörsreskontra och kundreskontra
• Skapa och underhålla rapporter till VD, ägare, revisor samt anställda
• Ekonomistyrning och analys för att bidra till att utveckla vår affär
• Självständigt bygga rutiner för avdelningen
• Månads- och årsbokslut (inklusive årsredovisning och deklaration)
• Vara med och utveckla rutiner kopplade till order och lager system

Administrativa processer
• Lönehantering, assistera med anställningsavtal, förmåner, personalhandboken etc.
• Ansvara för relationen till leverantörer till kontoret/företaget.

Om Elvine
Vi är ett starkt expanderande företag inom streetwearmodet. Varumärket Elvine startades av Daniel Mänd år 2001 i en hyllning till hans mormor med samma namn. Elvines första kollektion hade premiär våren 2002 i 15 butiker. Nu våren 2008 representeras Elvine i cirka 350 butiker runt om i Europa med en omsättning på cirka 35 miljoner. Idag är vi 7 personer anställda i företaget.

För mer info gå in på www.elvine.se

Din ansökan
Skicka din ansökan till VD Daniel Mänd, daniel@elvine.se senast den 10 Mars 2008. Vi ser gärna en meritförteckning/CV samt ett personligt brev där du beskriver varför tjänsten är intressant för dig. Frågor besvaras av Daniel Mänd på 031-556962.

Publiceringsdatum
2008-02-19

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare, deltid (mer om detta ovan i annonsen)

Ersättning
Marknadsmässig lön och övriga villkor.

Kontakt
Daniel Mänd, 031-556962 Direktnummer, daniel@elvine.se , VD

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-03-10
Ange följande referens när du ansöker: Ek & Adm ansvarig
Vi tar emot ansökan via epost: daniel@elvine.se

Företag
ELVINE AKTIEBOLAG
JÄRNTORGET 2
41304 GÖTEBORG
Telefonnummer: 031-556960
Mer information på www.elvine.se

Kontorsadress
JÄRNTORGET 2
GÖTEBORG

Jobbnummer
134036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elvine Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elvine Aktiebolag: