Ekonomi/Löneassistent
Kahls The & Kaffehandel Aktiebolag / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kahls The & Kaffehandel Aktiebolag i Linköping,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Kahls The & Kaffehandel är en butikskedja med dryga 30 butiker runtom i Sverige som drivs av egna företagare genom franchising. Alla är fyllda av te, kaffe & choklad. Välkommen in och upplev en värld av smaker!
Kedjan drivs av ett Service Center som är placerat i centrala Linköping. KTK Service Center består av ett litet team som jobbar intensivt och med frihet under ansvar.
Nu söker vi en ny medarbetare för att förstärka teamet.
Funktionsbeskrivning för KTK Service Centers Ekonomi/Löneassistent med stationeringsort Linköping
Baskrav
Är intresserad av te, kaffe och choklad.
Har en positiv inställning till företagare.
Har butiksvana.
Besitter grundläggande livsmedelskunskap.
Behärskar det svenska språket i tal och skrift väl.
Behärskar det engelska språket i tal och skrift.
Behärskar gärna ytterligare ett eller flera språk.
Behärskar datoriserat arbete väl. Office-paketet eller liknande.
Innehar B- körkort.
Har ett miljö-intresse.
Är en aktiv person och mån om sin hälsa.
Har god etik och moral.
Har god social kompetens.
Är lyhörd och flexibel.
Är mån om ständiga förbättringar i sitt arbete och kring sin person.
Är lagspelare.
Tar ansvar.
Har vana att driva, genomföra och leverera resultat för ålagda uppgifter.
Respekterar alla medmänniskor.
Funktionsbeskrivning i korthet:
Ekonomi
Skall sköta bolagets förekommande ekonomiuppgifter, kundfakturering, leverantörsreskontra, lönebokföring, betala skatt och sociala avgifter o dylikt.
Upprätta kedjebudget i samarbete med franchise managern.
Upprätta erforderliga mallar och manualer för området.
Inneha minst 3 års erfarenhet av löpande bokföring för mindre bolag.
Ha erfarenhet av Visma/SPCS eller liknande bokföringsprogram.
Besitta kunskap om och genomföra förberedelser för bokslut.
Behärska, vårda och utveckla kedjans statistikrapportering.
Inneha mycket goda kunskaper i Office-paketet, specifikt inom Excel.
Ha god analytisk förmåga.
Personal
Skall sköta helheten kring personalfrågor.
Skall upprätta korrekta anställningsavtal.
Ansvara för och granska scheman och tidrapportering.
Förbereda och genomföra lönesamtal i samarbete med franchise managern.
Upprätta erforderliga mallar och manualer för området.
Ha grundläggande PA kunskaper.
Ha mycket god kännedom om arbetsmarknadens regler inom handel och restaurang.
Ha hög social kompetens.
Vara tydlig.
Besitta förhandlingsegenskaper.
Plus i kanten om du kan/har kunskap om:
Ekonomikonsultering
Upprätta ekonomiska lösningar kring företagarbekymmer.
Upprätta kalkylunderlag för företagare vid rekrytering tillsammans med franchise managern.
Administration
Skall förhandla och genomföra förekommande avtal till företagarnas bästa inom områdena för butiksdrift.
Bevaka och driva igenom överlåtelser.
Upprätta erforderliga mallar och manualer för området.
Vara en koordinatorroll inom kedjan.
Behärska stressiga situationer.
Ha kännedom om franchise- och hyresjuridiska området.
Tjänsten omfattar 60%. Lön efter avtal. Provanställning.
Tjänsten innefattar till viss del resor.
Introduktionsutbildning och vidareutbildningar finns inom konceptet och valda produktområden för vår verksamhet.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2010-09-10KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-10-09
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@ktkh.seKontaktCatharina Rodling, Franchise manager,
jobb@ktkh.seFöretagKAHLS THE & KAFFEHANDEL AKTIEBOLAG
AdressKAHLS THE & KAFFEHANDEL AKTIEBOLAG
Södra Oskarsgatan 3C
58273 Linköping
KontorsadressSödra Oskarsgatan 3C
Linköping
KontaktuppgifterE-postadress:
jobb@ktkh.se Jobbnummer 729542
Observera att sista ansökningsdag har passerat.