Ekonomi/HR Administratör.

Primetex AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Primetex AB i Stockholm, Köping, Norrköping, Partille, Malmö eller i hela Sverige

VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY:

Datum: Tisdag den 9 februari

Tid: Kl. 10.00

Vid intresse besök rekryteringsträffen på Arbetsförmedlingen Stockholm city. Datum: Torsdag den 11 februari kl. 10.00
Adress: Tunnelgatan 3.

Ta med ert CV samt förbered er för en kort intervjuträff.
Välkommen!

Primetex är ett rikstäckande företag som arbetar med i textil inredning och solavskärmning. Vi vänder oss till kunder inom offentlig miljö och har flera ramavtal och privata avtalskunder runt om i landet. Mer info hittar du på primetex.se

Som Ekonom/HR Administratör på Primetex kommer Du att få möjlighet att jobba med i stort sett alla förekommande moment på vår ekonomi/HR-avdelning. Det är en bred tjänst som innehåller både ekonomi och lön och HR. Vi söker en generalist med ett öppet sinne för nya arbetsuppgifter, som inte är rädd för att ifrågasätta nuvarande arbetsrutiner och är van att samarbeta i grupp.

För att du ska vara den vi söker bör du tidigare ha arbetat brett inom HR och ekonomi, Ef-tersom är tjänsten är nyinrättad kommer du, beroende på tidigare erfarenheter, kunna på-verka rollen till viss del. I tjänsten kommer man att samarbeta med företagets ekonomian-svarig samt HR-chefen.
Du är en engagerad person som tar dig an dina arbetsuppgifter med mycket god struktur. Noggrannhet, kvalitet och prestigelöshet är ledord i ditt sätt att arbeta. För att trivas i rollen skall du brinna för effektiv och kvalitativ administration och intern service samt gilla att för-enkla och förbättra där du ser möjligheter. Du arbetar gärna självständigt men värdesätter samarbete och är mån om att bidra till ett gott arbetsklimat.

Detta är en bred administrativ roll med fokus på Ekonomi och HR där du självständigt kom-mer att driva och utveckla de administrativa processerna. Du kommer även att ha det över-gripande ansvaret för utveckling av våra administrativa rutiner inom Ekonomi och HR samt ansvara för att dokument och information till organisationen kring dessa hålls uppdaterade.

Du rapporterar till chefen för verksamhetsstyrning och tjänsten är på heltid och kommer att vara placerad på Östermalm i Stockholm med tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-02-02

Dina arbetsuppgifter
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• In- & utbetalningar
• Stötta Ekonomiansvarig vid bokslut, budget och prognosarbete mm
• Kassa/Bank (In- och Utbetalning)
• Löpande redovisning
• Statistik (SCB)
• Rapportering av moms och sociala avgifter
• Beräkning av löner för ca 60 anställda
• Löpande hantering av lönerelaterade frågor samt diverse statistik.
• Hantering av tjänstepension och försäkringar
• HR- administration av (rapporter, uppdateringar, avstämningar etc)
• Support till HR-chef gällande alla förekommande moment, t ex rekrytering, förmåner och policys, arbetsmiljö, statistik, utbildningar)
• Kontorsansvar (inköp, telefoni osv)
• Övriga förekommande administrativa uppgifter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner att detta är helt rätt jobb för dig. Vi ser att du har mycket god vana av att arbeta i olika IT verktyg och system och du behärskar svenska och mycket väl i tal och skrift och har ett gott sinne för siffror. Du har goda grundläggande kunskaper i ekonomi och arbetsrätt. Du ska klara av att självständigt administrera löner i Visma. Vi ser det som positivt om du har kunskaper i ar-betsrätt Du skall ha mycket goda kunskaper i svenska och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, goda kunskaper i Microsoft Office. Vi söker efter en serviceinriktad person som är, noggrann och har skinn på näsan.

Vi erbjuder:
Vi erbjuder en roll där din insats blir centralt viktig och där du har stora möjligheter att vara med att påverka och utvecklas. Vårt företag präglas av mångfald, kunskap och arbetsglädje och du blir en del av vårt härliga team med drivna kollegor. Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på Östermalm i Stockholm och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi kom-mer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi tror att det avgörande för hur väl du kommer att lyckas.

Vi som arbetar på Primetex kännetecknas av servicekänsla, resul-tatfokus och en stark vilja att vinna - det vill vi också att du ska känna! Låter detta som en tjänst för dig? Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Du skickar ansökan märkt med rubrik Controller innehållande CV och personligt brev till rekryte-ring@primetex.nu

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-09
Du söker tjänsten genom att delta på rekryteringsträff den 9 februari kl. 10.00
Om du inte har möjlighet att delta går det bra att sända din ansökan till rekrytering@primetex.nu

Företag
Primetex AB

Adress
Primetex AB
11455 STOCKHOLM

Kontorsadress
Storgatan 38

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6609572

Jobbnummer
2647571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Primetex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Primetex AB: