Ekonomi/avdelningsadministratör i Uppsala

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration och har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller fastighet? Är serviceminded ut i fingerspetsarna och trivs som bäst när det är ordning och reda? Har du ett intresse för siffror samtidigt som du är strukturerad och driven? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett spännande uppdrag hos vår kund i centrala Uppsala, där du kommer vara en värdefull resurs och bidra med dina kunskaper.

Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull resurs och bidra med dina kunskaper. Uppdraget pågår t om årsskiftet med start i mitten av augusti. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Publiceringsdatum
2023-06-22

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du bland annat att ansvara för att koordinera planeringen på avdelningen samt för ekonomirapportering, budgetuppföljning samt sammanställa rapporter. Du kommer även arbeta med att ta fram underlag för beslut samt för kravspecifikationer vid utvecklingsarbete och upphandlingar, biträda i budgetarbete samt följa upp verksamheten och dess resultat.

Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta att innefatta:

• Sammanställa information och följa upp verksamhet såsom nyckeltal, hållbarhetsdata etc.
• Planera avdelningsgemensamma aktiviteter och ansvara för avdelningens kalender
• Hantera remisser, tex sammanställa förslag till remissvar samt rapporter
• Sammanställa rapporter av olika slag
• Följa upp verksamheten och dess resultat
• Bidra i utveckling av avdelningens processer och stödsystem
• Ansvara för avdelningens "årshjul"(ek-rapportering, HR-processer)
• Ordna föberedelser, lokaler, sammanställa möteshandlingar, agera sekreterare på möten, koordinera uppdrag och intressenter
• Företräda avdelningen i frågor av handläggarkaraktär, t ex säkerställa uppdaterade dokumenthanteringsplaner, ordning i diarie och styrelseärenden, hantera ekonomifrågor

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har en universitets/högskoleutbildning inom ekonomi, teknik/fastigheter eller facility management alternativt annan relevant utbildning samt har minst två års yrkeslivserfarenhet efter avslutad utbildning. Du besitter grundläggande ekonomikunskaper och har bland annat erfarenhet av analys, uppföljning, budgetering och rapporteringsarbete. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsverksamhet eller facility managament. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office paketet. Har du tidigare erfarenhet av Public360 ser vi det som meriterande.

Vi söker dig som trivs i en koordinerade roll och som har ett sinne för att skapa ordning och reda. Du har god analytisk förmåga samt ett intresse för siffror och rapportering. Du har god samarbetsförmåga likväl som att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga. Vidare ser vi att du är en god presentatör och kommunikatör och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Du erbjuds

Uppdraget pågår t om årsskiftet med start i mitten av augusti med eventuell möjlighet till förlängning. För rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till fast anställning hos kundföretaget på sikt. Tjänsten är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid med viss möjlighet till flex och hybridarbete.

Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Din ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Kontakt
Consultant Manager
Hanna Broström

Jobbnummer
7905589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: