Ekonomi - och ordersupport till Optilia Instruments

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-10-19

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Optilia Instruments har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Optilia Instruments en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Optilia Instruments AB är ett svenskt företag som utvecklar och tillverkar digitala videomikroskop och avsyningskameror. Optilias tekniska lösningar kännetecknas av hög prestanda, bra ergonomi och användarvänlig mjukvara. Teamen består av såväl produktutveckling, produktion, sälj samt teknisk support. Optilia Instruments ingår i en del av industrikoncernen Matorex, så i denna roll kommer du även arbeta med företaget MultiCad som arbetar med framställning av mönsterkort, kretskort och elektroniklösningar.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomi - och ordersupport har du en bred och varierad roll som består av tre olika delar: ekonomi, orderhantering och inköp. De ekonomirelaterade uppgifterna innebär att du är ansvarig för den löpande kund - och leverantörsreskontran och fakturering, du har nära samarbete med ekonomiansvarig kring dessa områden. Vidare hanterar du nya orders som inkommer från kunderna via såväl telefon som mail samt hanterar allmänna inkommande frågor via telefon. Du har som en del av detta löpande samarbete med produktionen som sker på tre olika orter för att ge en korrekt återkoppling till kund gällande status på deras order. Vidare arbetar du även med frågor rörande leverans till kunderna och som en del av detta bokar du transporter. Även enklare inköp av förbrukningsmaterial ingår i tjänsten.

I rollen har du många olika kontaktytor och samarbetar nära tillsammans med produktionen, projektledare, sälj/marknad samt inköpsansvarig för att på bästa sätt hantera och leverera kundernas orders på ett korrekts sätt.
Konkreta arbetsuppgifter:
• Kund - och leverantörsreskontra samt fakturering
• Orderhantering och kunddialog gällande befintliga orders
• Nära samarbete med produktionen för att säkerställa en korrekt leverans och dialog med kunderna
• Inköp av förbrukningsvaror

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen tror vi att du har någon av följande bakgrund
• Erfarenhet som redovisning - eller ekonomiassistent med en önskan att arbeta i en mer varierad roll
• Erfarenhet som orderadministratör eller liknande med en önskan om att arbeta i en varierad roll med ekonomiska inslag
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Visma Administration 2000 eller liknande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Att arbeta strukturerat är en grundprincip för dig vilket återspeglas i hur du organiserar och planerar ditt arbete. Vi tror också att du är en kommunikativ person som brinner för att leverera god service både internt och externt och att du har en stark förmåga för det administrativa. Därtill beskrivs du som en positiv och lösningsorienterad person som snarare ser möjligheter än hinder. Utöver detta är du noggrann och har en fingertoppskänsla för detaljer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Västerort, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7091031

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: