Ekonom, vikariat

Mölndals kommun / Företagsekonomjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i två verksamhetsområden bestående av Individ- och familjeomsorg (IFO) samt Arbetsmarknad, Försörjningsstöd och Etablering (AFE). Till verksamheternas stöd finns en stab som servar verksamheterna med ekonomi, administration, IT, kommunikation samt kvalitets- och utvecklingsfrågor.

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat och är organisatoriskt placerad i den förvaltningsövergripande staben.


Publiceringsdatum
2021-12-02

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med många varierande uppgifter som berör både ekonomiska och administrativa frågor.

Dina uppgifter kommer främst att röra registrering/arbete i ekonomisystemet Agresso med både leverantörsfakturor och kundfakturering samt arbete i verksamhetssystemet Treserva.

I tjänsten kommer du att ha kontakt med andra organisationer samt anställda inom förvaltningen och staden, vilket ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och en hög servicekänsla.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration alternativt mångårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

En förutsättning för att klara tjänsten är goda kunskaper i redovisning, bra analytisk förmåga och stor vana av Excel och Office-paketet. Du är van att självständigt söka information hos myndigheter och organisationer och har en mycket god förmåga att eftersöka och registrera information i databaser/ register.

Då jobbet ibland håller högt tempo bör du kunna hantera stress och du bör ha förmågan att ställa om mellan olika arbetsmoment. Du tycker om att vara spindeln i nätet, är van att ta ansvar och du söker självständigt lösningar på oväntade problem. Du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann, flexibel och initiativrik. Du ska kunna samarbeta och samtidigt ha ett driv och självständigt fullfölja arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi arbetar i ett härligt gäng för bästa möjliga stöd till verksamheten. ¨

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. , upphör: 2023-02-28 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mölndals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69613".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Kontakt
Chefsekonom
Lena Lundkvist
lena.lundkvist@molndal.se

Jobbnummer
6146768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: