Ekonom till valnämndens kansli

Göteborgs kommun / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Göteborgs valnämnd är, tillsammans med sitt kansli, lokal valmyndighet och genomför allmänna val och folkomröstningar på uppdrag av riksdagen och kommunfullmäktige i enlighet med gällande vallag.

Publiceringsdatum
2024-11-20

Arbetsuppgifter
Valnämndens kansli söker en engagerad och noggrann ekonom på 20 procent med vana att arbeta processinriktat till vår verksamhet. Som ekonom hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa att verksamhetens ekonomiska resurser används på ett effektivt och ansvarsfullt sätt och stötta ansvarig chef i ekonomiska frågor.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att:
• Arbeta med uppföljning och analys av valnämndens ekonomiska resultat och utveckling
• Upprätta månads-, delår- och årsbokslut
• Ansvara för budget- och prognosarbete samt uppföljning av ekonomiska mål
• Ansvara för intern kontroll av verksamhetens ekonomi, fakturahantering och redovisning
• Stötta ansvarig chef i ekonomiska frågor
• Stötta ansvarig chef i kontakten med revisorerna
• Ansvara för systemadministration, behörigheter samt dokumentation
• Utveckling och förbättring av ekonomiska processer
• Andra förekommande arbetsuppgifter på kansliet

Arbetsuppgifterna kan variera över tid och du kommer att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team med olika roller och uppgifter inom nämndens verksamhetsområde.

Arbetet innehåller utmanande uppgifter med hög komplexitet där överblick och helhetssyn är viktigt. Du har stor påverkan på arbetssätt och har goda möjligheter till utveckling av den egna kompetensen.

Kvalifikationer
För uppdraget krävs att du har akademisk examen med inriktning mot redovisning eller ekonomi eller något som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av arbete med redovisning, avstämning och bokslut gärna från offentlig verksamhet. Arbetet kräver god analytisk och kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid förmågan att självständigt planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifterna. Därutöver att du har ett stort driv till att förbättra och utveckla rutiner, processer och arbetssätt.

Noggrannhet och att kunna hålla tidplaner är andra viktiga egenskaper. Som person är du ansvarsfull, flexibel och har förmåga och intresse för att ha ett helhetsperspektiv på verksamheten. Arbetet ställer även höga krav på samarbetsförmåga såväl med kollegor på kansliet som med andra förvaltningar och bolag. Vana vid att arbeta i administrativa IT-system är ett krav. Erfarenhet av arbete i systemen Proceedo, Hypergene, Unit4 och Stratsys är meriterande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Tjänsten omfattar 20 procent av en heltidstjänst.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1326260".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Valnämnden

Kontakt
Valchef
Frida Nowotny
frida.nowotny@valkansliet.goteborg.se
0313680240

Jobbnummer
9020381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: