Ekonom till Treasury Backoffice

Capega AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-14


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Vi söker en Back-Office & Payments Accountant för ett konsultuppdrag som ska påbörjas inom kort och pågå i sex månader, med stor chans till förlängning. Du kommer att arbeta på bolagets Treasury operations och i rollen kommer du främst att arbeta med finansiella betalningar och leverantörsfakturor inom cash management-lösningar, interna banker, cash pool-strukturer och likviditetshantering.

Om kunden Vår kund är en internationell koncern med kontor i Stockholm. Treasuryavdelningen hanterar koncernens finansiella strategier, likviditetshantering, finansiering och riskhantering samt stöttar ett flertal dotterbolag i olika länder.
Arbetsbeskrivning I rollen kommer du att hantera både utgående och inkommande leverantörsrelaterade betalningar inom den interna banklösningen för majoriteten av koncernens dotterbolag. Du ansvarar för likviditetshantering genom att säkerställa att kassaflöden hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Vidare innebär arbetet att hantera treasury-processer som valuta-, finansierings- och skuldförvaltning samt kapitalhantering, garantier och limitövervakning. Du kommer även att utföra dagliga avstämningar, granska bankutdrag och genomföra avstämningar av finansiella instrument, likviditetshantering och internbank.
En viktig del av rollen är att säkerställa att interna kontrollrutiner följs korrekt och att periodavslutsaktiviteter genomförs enligt plan. Detta inkluderar att alla betalningstransaktioner bokförs i rätt period samt att ge affärsstöd inom området cash management.
Kompetenskrav & erfarenhet Vi tror att du är en självgående och positiv person som gillar att arbeta i en bred roll där du får kombinera operativa uppgifter med utvecklingsarbete. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och tror att en lämplig bakgrund för rollen kan vara:
Några års erfarenhet av betalflöden inom treasury eller bank.
Intresse för cash management-lösningar och likviditetsstyrning.
Akademisk examen inom finans eller ekonomi.
Flytande engelska i både tal och skrift.

Längd på uppdrag Konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom kort och pågå som minst i sex månader.
Ansökan & Kontakt Låter rollen intressant, tveka inte att ansöka per omgående då rollen är tilltänkt att påbörjas snarast. Är du tillgänglig för ny tjänst först inom 1 månad är också det aktuellt i detta avseende. Har du frågor om tjänsten får du gärna höra av dig till: Åsa Ollert på Capega, 070-752 48 16 alt asa.ollert@capega.se.
Varmt välkommen med din Ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Åsa Ollert
asa.ollert@capega.se
070-752 48 16

Jobbnummer
9222329


Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: