Ekonom till Swedavias ekonomisupport i Norrköping!
Poolia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Nyköping,
Oxelösund,
Gnesta,
Flen,
Norrköping eller i
hela Sverige Är du en driven och strukturerad ekonom som är på jakt efter nästa utmaning? Har du erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi, affärssystem och leverantörsreskontra? Då kan vi erbjuda dig chansen att arbeta inom Swedavia - ett innovativt, engagerande och nytänkande företag som ständigt strävar efter utveckling och förbättring i syfte att vara en internationell förebild inom hållbarhet och tillväxt!
Vi på Poolia söker dig som vill arbeta som ekonom inom Swedavias ekonomisupport, med fokus på leverantörsreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över en sex månaders period med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-01-20Om tjänstenSwedavia söker just nu en ekonom som kan stötta i arbetet med införandet av företagets nya inköpsprocess. Uppdraget är därför kort och intensivt. Som ekonom inom Swedavias ekonomisupport supportar du verksamheten med hantering av löpande arbete inom leverantörsreskontra. Tjänsten innefattar en variation av arbetsuppgifter inom ekonomispektrat, däribland:
• Kund och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Faktureringar
• Regelbundna avstämningar
Swedavias ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning och utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete i liknande roller. Du har även erfarenhet av arbete i olika affärssystem samt med leverantörsreskontra. Dessutom är det meriterande med erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde.
För att trivas i rollen är du som person ansvarstagande och noggrann, samt arbetar på ett strukturerat sätt. Utöver detta så trivs du med att arbeta i team, är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten
Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62778".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Linköping AB
Kontakt Agnes Källgren
agnes.kallgren@poolia.se 076-641 08 16 Jobbnummer 6265117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.