Ekonom till ny roll som controller med ansvar för saldohantering

Bravura / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-02-19

Företaget
Företaget driver och utvecklar ett emballagesystem där enheterna återanvänds i ett retursystem, till fördel för miljön. I dagsläget används företagets produkter av omkring 1300 kunder runt om i Sverige, företaget har även internationell närvaro. Företaget har cirka 130 anställda och finns verksamt på fem orter i landet. På huvudkontoret i Stockholm arbetar ca 25 trevliga personer

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta med ett unikt system av returpallar. Kunderna, livsmedelsproducenter och dagligvarugrossisterna, avlägger en dygnshyra för de pallar de har till sitt förfogande. När pallarna skickas från en användare till en annan rapporteras denna saldoflytt i ett webbgränssnitt och samtidigt förs även hyran över från avsändaren till mottagaren. Din främsta arbetsuppgift blir att säkerställa att denna saldohantering sker korrekt och att regelverket i systemet följs bland alla användare, med målet att inga avvikelser ska förekomma mellan kunderna i systemet. Detta är en ny roll på företaget och du kommer att vara drivande implementering av ett nytt regelverk tillsammans med dokumentering av processer och rutiner. Du ser även till att både befintliga och nya kunder utbildas i hur saldohanteringen ska gå till. Vidare kommer du att göra analys och uppföljning av saldohanteringen och hur denna kan utvecklas. I denna roll tillhör du försäljnings- och marknadsavdelningen och utgör en stödfunktion till organisationen i stort.

Detta är ett uppdrag som inledningsvis löper under ett år med goda chanser till förlängning.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna där du arbetat med någon form av projektuppföljning
• Erfarenhet av implementering av regelverk/affärssystem
• Goda kunskaper inom Excel
• Kurser inom projektledning (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
• Kunskaper i spanska (meriterande)

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs med att arbeta självständigt. Detta är en ny roll och det är därför viktigt att du vill ta dig an en rolig och spännande utmaning. Du gillar att arbeta med arbetsuppgifter av administrativ karaktär och är noggrann och strukturerad i ditt arbete för att säkerställa processer. Rollen innebär kontakt med kunder varför det är viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk. Då rollen innefattar analysarbete är det viktigt att du tycker om detta.

Övrig information:

Start: Februari/mars
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Sökord: controller, ekonomi, analys, saldohantering, returbranschen, återvinning

Arbetstider och omfattning
Vikariat eller visstid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wass

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1784941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: