Ekonom till Kommunstyrelsenskontor

Södertälje kommun / Organisationsutvecklarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Ekonom
Se hit, vi utökar vårt processteam med ytterligare en ekonom.
Är du en engagerad och driven ekonom som vill bli vår nästa teammedlem och tillsammans med vårt fantastiska team arbeta för att förbättra, utveckla våra processer och arbetssätt? Trivs du med att skapa förutsättningar till att det ska vara lätt att redovisa rätt?
Då är det dig vi söker!

En dag på jobbet
Vi på Redovisning & Ekonomissupport har till uppgift att ge service till hela den kommunala organisationen. Vårt fokus är att ge den bästa servicen till våra intressenter och har alltid focus på Södertäljes medborgare.
Vi jobbar inom hela redovisningsområdet, från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vi ansvarar för redovisning, kommunens övergripande betalningsprocesser och för e-handel & ekonomisystemet ERP. En viktig framgångsfaktor är att utbilda och informera chefer och personal i verksamheten.
I redovisningsteamet finns en processansvarig med strategiskt ansvar samt flertal ekonomer som tillsammans hanterar helheten från att bokföra transaktioner, säkerställa redovisning genom kontroller, upprätta bokslut och rapportering.
I rollen ingår det bl.a. att fungera som ett stöd i redovisningsfrågor för ett eller flera av kommunens kontor. För rätt person finns möjligheten att arbeta med egna uppdrag för att förbättra och utveckla våra rutiner och arbetssätt.

Vem är du?

Publiceringsdatum
2023-01-30

Kvalifikationer
• Du har högskola eller universitet eller motsvarande KY-utbildning inom ekonomi/redovisning
• Du har erfarenhet av grundläggande redovisning
• Du har goda kunskaper i Excel
• Du behärskar svenska både i tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet av affärssystemet ERP (tidigare kallat Agresso eller UBW)
• IT intresse
• Erfarenhet inom offentlig-kommunal sektor
• Erfarenhet av arbete med anläggningar

Dina personliga egenskaper
I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi är intresserade av dig som har ett eget driv och som har förmågan att se helheten och hantera stora flöden. Du är utvecklingsinriktad, effektiv och strukturerad. Då rollen innebär många kontakter är förmågan att samarbeta, kunna prioritera och skapa goda relationer viktigt.

Vi erbjuder dig
Som medarbetare i Södertälje kommun erbjuds du friskvårdspeng samt möjlighet att växla in semesterdagstillägget till flera lediga dagar. Du erbjuds även årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.

Välkommen till oss!
Redovisning och Ekonomisupport består idag av 24 medarbetare med olika kompetenser. Vi är en stödfunktion som tillhandahåller systemstöd och expertis till alla kommunens verksamheter. Vi sitter centralt i moderna lokaler i Södertälje stadshus med goda kommunikationer och nära till pendeltågsstationen och bussar i Södertälje centrum.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Intervjuer kommer ske löpande.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "149248".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Anneli Lehtinen
anneli.lehtinen@sodertalje.se
08 5230 4624

Jobbnummer
7391700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: