Ekonom till Individ- och familjeförvaltningen
Västerås kommun / Organisationsutvecklarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till att stärka och utveckla vårt arbete inom ekonomiområdet? Nu söker vi en junior ekonom med stort engagemang och driv!
Individ- och familjeförvaltningen jobbar hårt för att ligga i framkant inom vårt verksamhetsområde. Vi har engagerade och kompetenta medarbetare som varje dag gör skillnad för våra klienter. Tjänsten som ekonom är placerad på en av våra stödfunktioner, Ekonomi och kvalitet. På enheten arbetar bland annat controllers och strateger.
Vill du se mer om vad vi gör på Individ- och familjeförvaltningen? Kika in på vår Instagram!
https://www.instagram.com/iffvasteras/Publiceringsdatum2023-08-21ArbetsuppgifterDu trivs i en bred och varierande roll där huvudfokuset ligger på frågor inom redovisning och statsbidrag. I funktionen kommer du att spela en central roll i vår organisation genom att säkerställa noggrannhet, effektivitet och kvalitet i våra ekonomiska redovisningsprocesser samt ansvara för att samordna förvaltningens statsbidrag. Du är vår specialist inom redovisning och därmed ett bollplank och stöttning för chefer och medarbetare inom området. Rollen kan även innebära en viss del av budget och prognosarbete, därför är det positivt om du sedan innan har erfarenhet inom området. Om du också har ett intresse för statistik är det meriterande för tjänsten.
Enheten befinner sig idag i ett utvecklingsskede och söker därför dig som vill vara med och strukturera och bygga något nytt!
KvalifikationerVi letar efter dig som har ett intresse för redovisning och gillar att ta initiativ! Du har en examen inom ekonomi och goda kunskaper i Excel. Om du innan arbetat inom ekonomi eller har erfarenhet av ekonomisystem är det ett plus.
Då arbetet innebär många olika typer av kontakter och samarbetsytor är det viktigt att du är kommunikativ med en förmåga att skapa goda relationer. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt med ett stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och arbetar för ett bra samarbete inom verksamheten. Du kan på ett pedagogisk sätt förmedla ekonomisk information till andra och som person är du både noggrann och strukturerad.
Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärI samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/00504".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080)
Arbetsplats Västerås stad, Individ- och familjeförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Karin Mattsson
karin.mattsson@vasteras.se 021-39 25 06 Jobbnummer 8044125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.