Ekonom till ekonomienheten
Exportkreditnämnden / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du i början av din karriär som ekonomiassistent och är redo för att ta nästa steg?
Vi söker nu dig som har ett brett intresse av att arbeta med ekonomi med särskild inriktning på kund- och leverantörsreskontra.
Ekonomienheten som ansvarar för löpande redovisning, rapportering, budgetprocess och upphandling söker nu dig som har ett brett intresse av att arbeta med ekonomi med särskild inriktning på kund- och leverantörsreskontra.
I det dagliga arbetet kommer du att vara huvudansvarig för EKN:s kundreskontra. Det innebär arbete med fakturering, hantering av inbetalningar, krav- och påminnelsehantering mm. Vidare kommer du även att arbeta med leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar, löpande redovisning och viss rapportering/statistik. Du bör vara intresserad av och ha lätt för att lära dig nya affärssystem och förstå logiken i dessa system. I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med månadsrapportering, uppföljning, bokslut, etc. Du kommer att vara delaktig i utvecklingen av ekonomifunktionen och bidra till att utveckla processer och metoder.
Viktiga arbetsredskap för oss är de olika stödsystem som finns för att vi skall kunna arbeta på ett affärsmässigt sätt med hög kvalitet. De system vi använder idag är Unit4 Business World (UBW, fd Agresso), e-beställningssystemet Visma Proceedo, EKN:s försäkringssystem, ärendehanteringssystemet iipax, Office-paketet samt QlikView som redovisar våra databaser.
Ekonomienheten består av fem personer som ofta har deadlines varför du inte bör vara främmande för att vid behov rycka in och hjälpa till med olika arbetsuppgifter inom gruppen.
Kompetensprofil:
Du ska ha ekonomisk utbildning på högskolenivå, gärna med redovisningsinriktning. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter 1-3 år är meriterande. Det är viktigt att du har lätt för att sätta dig in i nya system och det är meriterande om du har erfarenhet av UBW. Du är systematisk, serviceinriktad, noggrann och är ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss. Du är bra på att prioritera, men kan även byta fokus om det så behövs.
Du bör behärska engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i excel är ett krav.
Övrig information:
Vill du veta mer kontakta Cecilia Johansson, ekonomichef på 08-788 00 48 eller Gun Lidholm, personalchef på 08-788 00 58. Facklig företrädare är Bo Lindgren, SACO, telefon 08-788 00 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare -
Publiceringsdatum2018-08-23ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2018-251
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Johansson
cecilia.johansson@ekn.se 08-788 00 48
Gun Lidholm
gun.lidholm@ekn.se 08-788 00 58
FöretagExportkreditnämnden
AdressExportkreditnämnden
Box 3064
10361 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 36
Jobbnummer 4306717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.