Ekonom till Caldic Brew och Humlegårdens Ekolager AB
Humlegårdens Ekolager AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
2022-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom till Caldic Brew och Humlegårdens Ekolager AB" (publicerad 2022-06-23) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humlegårdens Ekolager AB i Sollentuna Om Caldic Brew och Humlegårdens Ekolager
Humlegårdens Ekolager AB är ett handelsföretag som är marknadsledande i Norden inom råvaror och utrustning för ölbryggning. Kunderna är både professionella bryggerier och privatpersoner som brygger öl hemma. Försäljning sker via traditionell försäljning och via e-handel.
Sedan september 2020 är Humlegårdens Ekolager AB en del av Caldic. Caldic är en global koncern med verksamhet i stora delar av världen. Personen vi söker kommer arbeta för Humlegårdens Ekolager AB men kommer också vara en del av Caldics satsning på bryggeribranschen, Caldic Brew.
Humlegårdens Ekolager AB har cirka 40 medarbetare fördelat på lager och kontor. Vi finns i fräscha lokaler vid handelsplatsen Bredden (tidigare InfraCity), nära E4 mellan Rotebro och Upplands Väsby. I området finns gott om parkeringsplatser, butiker och restauranger samt goda kommunikationer.
Publiceringsdatum2022-05-17Om tjänstenDu kommer att arbeta med vanligt förekommande ekonomiarbete såsom bokföring, avstämningar, fakturahantering, skatt och moms, rapportering samt att agera stöd till verksamheten. I rollen ingår även medverkan i olika ekonomiprojekt. Företaget står inför ytterligare internationalisering vilket du kommer vara en stor del av.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid/40 timmar i veckan.
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av ekonomiarbete i företag med internationell handel.
Det är viktigt att du har god datorvana, mycket goda kunskaper i Excel samt förmåga att snabbt sätta dig in i nya system är då hela verksamheten använder olika typer av IT-stöd. Du behöver kunna kommunicera väl på både svenska och engelska.
Du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Det är även viktigt att du är ansvarstagande, självgående, driven och har ett strategiskt tänk eftersom utveckling av ekonomiprocesser ingår i arbetet.
Vi erbjuder
Du kommer till en trevlig och öppen arbetsplats med hjälpsamma och kompetenta kollegor där du får stora möjligheter att utvecklas i din roll. Humlegården har kollektivavtal med Svensk Handel och Unionen och erbjuder avtalsmässig lön, tjänstepension, friskvård och företagshälsovård. Jobbet passar dig som är intresserad av att utvecklas i din roll och vill arbeta i en spännande och växande bransch.
Urval sker löpande. Ansökningar tas endast emot via vår jobbportal, ej via e-post.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maja Koivunen på telefon 08-525 253 12 eller
hr@humle.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumlegårdens Ekolager AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Humlegårdens Ekolager AB (org.nr 556563-5199)
Arbetsplats Humlegårdens Ekolager
Jobbnummer 6652767
Observera att sista ansökningsdag har passerat.