Ekonom, Stiftelseredovisning/administration

Wise Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholms universitet söker

Ekonom stiftelseredovisning / administration

till Ekonomiavdelningen

Ref. nr SU FV-1560-14 , Sista dag att ansöka är 2014-08-03

Vi är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder.

En relation med Stockholms universitet är meriterande oavsett om du är student, forskare eller intressent. Hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Stockholms universitet har en omslutning på 4,5 miljarder kronor. Utbildning och forskning bedrivs av drygt 5 000 anställda vid 80 institutioner och centra.

Universitetsförvaltningens uppgift är att ge administrativt stöd och service till organisationen så att universitetet på bästa sätt kan bedriva forskning och utbildning. Ekonomiavdelningen ingår i Universitetsförvaltningen och är Stockholms universitets centrala funktion för ekonomifrågor.

Ekonomiavdelningen har också ansvaret för stiftelser med anknuten förvaltning till Stockholms universitet. I förvaltningen ingår kapitalförvaltning, juridiska frågeställningar, redovisning, utbetalningar, bokslut samt upprättande av årsredovisningar. Stockholms universitet har idag 158 stiftelser med anknuten förvaltning.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Utbetalning, bokföring av stiftelsernas transaktioner
• Kontakt med institutioner, stipendiater, banker, revisorer och myndigheter
• Avstämningar, bokslut och skatte- och inkomstdeklarationer
• Deltagande i utredningar vid permutationer
• Deltagande i vidareutveckling av rutiner

Publiceringsdatum
2014-06-23

Kvalifikationer
Vi tror att du har erfarenhet från att jobba med stiftelser. Du har ekonomutbildning från universitet eller högskola med inriktning redovisning och ett stort intresse för juridik.

För arbetet krävs att du är noggrann, systematisk och har planeringsförmåga. De personliga kvalifikationerna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på ansvarskänsla, social kompetens, samarbetsförmåga och servicevilja.

Anställningsvillkor:

Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid. Stockholm universitet tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vare en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Upplysningar och Ansökan:

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Frågor om tjänsten och rekryteringprocessen besvaras under vecka 26 samt fr o m vecka 32 av Iréne Lavesson, 0765-25 90 34, rekryteringskonsult på Wise Professionals. Ansök till tjänsten på www.wise.se/jobb . Bifoga personligt brev och CV i ansökan enbart i Word- eller pdf -format. OBS! Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Vi kommer påbörja urval av kandidater under vecka 32.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-16 2000 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41.

Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV-1560-14 senast den 3 augusti 2014.

Wise Professionals AB - kvalificerad bemanning och rekrytering - http://www.wise.se/ - Stockholm - Göteborg - Malmö - växel 08-555 29000

Arbetstider och omfattning
Ekonom Stiftelseredovisning Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-03
Ange följande referens när du ansöker: 324
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Lavesson

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
1918733

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: