Ekonom som brinner för siffror till Allmans

Experis Sverige / Redovisningsekonomjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Allmans, grundat 1900, är ett familjeföretag inom livsmedelsbranschen. Företaget sysselsätter ca 50 yrkeskunniga medarbetare med köttstyckning, charktillverkning samt snabbgrossverksamhet för att tillgodose hela varubehovet hos kunderna som är grossister, butiker, restauranger, storhushåll, kommuner, pizzerior, gatukök m m. Allmans finns i egna lokaler på Ramnaslätt industriområde i Borås.
Mer information hittar du på www.allmans.se

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Allmans en ekonom med placering i Borås.

Publiceringsdatum
2012-12-18

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att sköta företagets löpande redovisning med bland annat registrering och kontroll av ankommande fakturor, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar, kassarapporter och underlag för betalning av leverantörsfakturor. Månadsvis ingår att ansvara för företagets momsredovisning samt skattedeklarationer. Du ansvarar för lönehanteringen vari även ingår kontroll och avstämning av registrerad tid, registrering av nyanställda etc. Du bidrar också med underlag till ekonomisk rapportering och underlag för bokslut. I tjänsten ingår även att sköta den löpande bokföringen för tre mindre bolag. Du får även göra en del övrigt administrativt arbete som t ex arkivering, registrering av nya artiklar, kunder och leverantörer samt registrering/uppdatering och kontroll av prislistor och offerter.

Tjänsten omfattar 75-100%.

Vem är du?
Du har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande och minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har lätt för att se helheten i redovisningen, balans och resultat. För tjänsten krävs att du behärskar moms- och skatteredovisning. Du har god datavana och Officepaketet är inget problem för dig. Erfarenhet av arbete i Navision och Hogia Lön är mycket meriterande. Flytande svenska och i tal och skrift är krav för tjänsten.

Som person är du självgående, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik, har lätt för att samarbeta och tycker om att ha kontakt med andra i ditt arbete. Du har stor integritet, är ansvarsfull och har inga problem med att hantera känslig information. Du är prestigelös och trivs på en arbetsplats där man får rycka in där och när det behövs.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karina Andersson på Experis, 033-23 74 62. Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast, dock senast den 10 januari.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson 033-23 74 62

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1420387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: