Ekonom, Servicecenter Göteborg

Resia / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2012-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom, Servicecenter Göteborg" (publicerad 2013-08-07) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med 59 byråer från Boden i norr till Malmö i söder. Vi har det bredaste produktutbudet i resebranschen och samarbetar med Sveriges ledande researrangörer, rederier och flygbolag. För att vi ska kunna erbjuda rätt resa till varje kund är våra säljares erfarenhet och engagemang avgörande. Våra medarbetares arbetsglädje och kompetens är vårt viktigaste konkurrensmedel.

Till vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en ny medarbetare till ekonomiavdelningen.
Resias ekonomiavdelning består idag av 13 medarbetare som arbetar med kund- och leverantörsreskontran, kassahantering, redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut.

Beskrivning av tjänsten
Som ekonom kommer du att vara del av ekonomiavdelningens leverantörsreskontra. Gruppen består av 6 personer som dagligen hanterar omkring 500 inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas omhand och läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. Dina arbetsuppgifter består framförallt av att scanna/tolka och verifiera inkommande fakturor i systemet Readsoft samt att matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette. 

Avdelningen ansvarar också för reception och posthantering där man vid tillfälle kan få rycka in. Du förväntas också att vara ett stöd för Resias 400 resesäljare i ekonomi- och fakturafrågor, såväl via telefon som e-mail.

Publiceringsdatum
2012-02-24

Profil
Vi söker dig som har ett stort intresse inom ekonomiområdet och har mycket energi. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och trivs med att utveckla de processer som du arbetar i samt ansvarar för. Som person är du strukturerad och driven då arbetsrollen förutsätter att du utför arbetet på ett noggrant sätt samt kan ta egna initiativ.  Då tjänsten innebär en daglig kontakt med våra resebyråer är det viktigt att du är pedagogisk och tycker om att ge god service.

Kvalifikationer
Du har:
•  Minst gymnasiekompetens med inriktning mot företagsekonomi, gärna KY-/YH-utbildning
•  Erfarenhet av leverantörsreskontrahantering
•  Fördel av att tidigare ha arbetat med Readsoft's och Pallette's produkter

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elin Lindén, Gruppchef Leverantör, på telefon: 031-61 75 92 eller via e-post: elin.linden@resia.se

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2012. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.resia.se/jobb

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resia

Adress
Resia
BOX 1114
40523 Göteborg

Jobbnummer
1168712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia: