Ekonom med passion för siffror och system

Öresundskraft AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öresundskraft AB i Helsingborg

Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld. Eller som vi brukar säga: Bra energi. Det är vad vi ger och gör.

För mer information besök www.oresundskraft.se och http://braenergi.oresundskraft.se/

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Du lockas av möjligheten att kliva in i en kul förändrings- & utvecklingsresa - att gå från ett affärsområde till ett eget bolag under stark tillväxt!
Du är noggrann och har pli på siffror & koll på ekonomisystem
Du gillar att rollen är ny och de möjligheter det ger att strukturera arbetssätt och skapa rutiner
Du brinner extra mycket av tillfredsställelsen av ett väl fungerande system - inget slår ordning och reda!
Är du Kommunikationslösningars nya ekonomi-motor som vill växla upp med oss?


Vi står inför den spännande resan att gå från att vara ett affärsområde i Öresundskraft till att bli eget juridiskt bolag. I samband med denna utveckling kommer det nya bolaget att ta ett eget huvudansvar för sin ekonomifunktion.

Kommunikationslösningar ansvarar för byggnation och drift av ett öppet stads- och fibernät i nordvästra Skåne (från Mölle i norr till Rydebäck i söder) med 50 000 kunder. Vi arbetar brett med elektroniska kommunikationslösningar, bland annat inom IoT lösningar och trivs i digitaliseringens framkant. Med flera spännande projekt och pågående leveranser av smarta tjänster med hjälp av exempelvis uppkopplade sensorer via vår Stadshubb (LoRaWAN) gör vi vardagen enklare och smartare.

Tillsammans med Helsingborgs stad så skall vi göra Helsingborg till en av Europas mest innovativa städer 2022. Vi är initiativtagare och drivande i Stadshubbsalliansen där vi tillsammans med andra kollegor runt om i Sverige bygger en ny svensk basinfrastruktur för IoT och sensorer med LoRa.



Den spännande rollen Rollen är helt ny, vilket ger dig goda möjligheter att forma den och att självständigt arbeta fram rutiner och arbetssätt och påverka hur rollens uppgifter ska lösas. Tjänsten tillsätts för att Kommunikationslösningar ska kunna ta ett större eget ansvar för sin egen ekonomifunktion. Din tidigare erfarenhet och kompetens av att få ett systemstöd på plats och/eller eget ansvar som redovsningsekonom för ett bolag är i detta fall meriterande.

Vi tror oss erbjuda dig en väldigt spännande och innovativ utvecklingsresa med oss som bolag samt en självständig roll under uppbyggnad, där just du och din kompetens kommer utgöra vår ekonomifunktion.



Vad ska jag göra? Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att sträcka sig från löpande bokföring, kontoavstämningar, fakturering och betalning av leverantörsfakturor till bokslut och budgetarbete. I samband med att ansvaret för att ekonomifunktionen flyttas till Kommunikationslösningar kommer nya system för tex fakturering att implementeras, varpå ditt stora deltagande och engagemang i uppsättning av nya system kommer ingå i arbetsuppgifterna.

Din initiativkraft och självständighet kommer behövas och vara central för en smidig övergång. Initialt samarbetar du med vår centrala ekonomiavdelningen för att ta över de arbetsuppgifter som vårt bolag behöver och därefter är det du som utför vår ekonomifunktion med skapandet av rutiner, processer, uppsättning av system och tidsramar mm.

I rollen har du några mer specifika kontakytor internt, utöver det viktiga samarbetet med den centrala eknomifunktionen. Du har ett tätt samarbete med Business controller, Processutvecklare och Säljadministratörer, men även med IT och koncernredovisningsansvarig.



Din intressanta profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet, troligen minst 5 år, av redovisningsarbete där du har haft ett stort inslag av eget ansvar. Du bör ha goda ekonomi- och redovisningskunskaper. Vi söker dig med ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, gärna högre.

För att kunna driva arbetet självständigt och med framgång kunna implementera det systemstöd som behövs, ser vi att du behöver ha en mycket god datorvana. Det är meriterande med erfarenhet och kompetens av att sätta sig in i och arbeta med olika ekonomisystem. Har du vana från implementation av systemstöd eller delar av en sådan förändringsresa är det meriterande.

Vi söker dig som tycker om att ta ansvar och har en fallenhet för struktur och att arbeta fram rutiner och arbetssätt. Med din noggrannhet, administrativa förmåga och planering blir du sällan uppjagad av förändringar med kort varsel i en oviss situation eller snäv tidsram. Med hjälp av ditt engagemang, ordning och reda och handlingskraft hanterar du en vardag av pågående förändring och gillar utmaningen och ansvaret av att få styr på rutiner och processer.

Tjänsten är placerad vid Öresundskrafts huvudkontor i Helsingborg.



Hur söker jag denna tjänst? Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den! Sista ansökningsdag är den 31 maj 2020.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karolina Marcelius, Business Controller på 042-490 3896 eller via mejl: karolina.marcelius@oresundskraft.se

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi vill spegla vårt samhälle.

Till bemannings- och rekryteringsföretag: vi har valt att själva hantera annonsering- och rekryteringsprocessen för denna tjänst. Vi undanber oss därför vänligen, men bestämt direktkontakt med rekryterare eller annonsförsäljare, tack.



Fackliga kontakter Mikael Eliasson, Akademikerna, 042-490 3528

Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164



Om Öresundskraft Vi är 400 eldsjälar som genom kunddriven affärsutveckling erbjuder hållbara energi- och kommunikationslösningar. Tillsammans med våra 125 000 kunder skapar vi smarta tjänster och resurseffektiv energianvändning, varje dag. Vi ägs av Helsingborgs stad och med en produktpalett av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband, stadshubb för Internet of Things samt energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se

Varaktighet, arbetstid
8-16.30 Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-05-18

Ersättning
Vid intervju

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Öresundskraft AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öresundskraft AB (org.nr 556089-7851), http://www.oresundskraft.se

Arbetsplats
Öresundskraft AB

Jobbnummer
5231209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öresundskraft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öresundskraft AB: