Ekonom med erfarenhet av Maconomy affärssystem

Poolia Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ekonom med erfarenhet av affärssystemet Maconomy? Vill du ha en varierad roll med många kontaktytor och ansvar för fakturering, rapportering och uppföljning i samhällsutvecklande projekt?

Vi söker just nu ekonomer till ett ledande och globalt bolag inom samhällsbyggnad! I din roll kommer du att arbeta med spännande projekt, i en självständig roll tillsammans med ditt team. Du kommer att sitta i trevliga lokaler på Södermalm.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och några månader framåt.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan idag!

Publiceringsdatum
2020-10-29

Om tjänsten
Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vår kund efter att utveckla dess bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt som präglas av värderingar att bidra till ett bättre samhälle.

Du kommer att tillhöra Financial Project Support som är en del av bolagets supportorganisation och ha en avgörande roll för företagets strategiska utveckling. Du kommer att vara en del av en förändringsresa där du är med och utvecklar teamet att ge högkvalificerat stöd.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Fakturering av projekt
• Fungera som stöd och ge rådgivning till projektledare inom ekonomi
• Uppföljning av projektverksamhet
• Ta fram analysunderlag samt vara behjälplig med utredningar
• Utveckling av processer och rutiner

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen tror vi att:

• Du har erfarenhet av att arbeta praktiskt inom ekonomi
• Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Maconomy
• Du har goda kunskaper i Excel
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Du har akademisk högskoleexamen inom ekonomi (meriterande)

Du är van att arbeta självständigt, kan prioritera och ta ansvar för ditt arbete. Du ska också leda detta arbete framåt genom att utmana befintliga arbetssätt och initiera förbättringsarbete. Du är noggrann, affärsmässig och serviceorienterad. Vi tror att du trivs i en föränderlig miljö och kan se såväl helheten som detaljer. Ditt arbete innehåller många kontakter med hela företaget vilket du bör tycka om. Vidare ser vi att du har en pedagogisk ådra, är kommunikativ och tycker om att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Du kommer att vara anställd hos Poolia Ekonomi och arbeta hos vår kund på Södermalm i Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Likaså ska du känna dig säker på att du har rätt lön och någon att alltid luta dig mot när det gäller din arbetssituation. Det är lika viktigt för oss som för dig. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57806".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Ekonomi AB

Jobbnummer
5417156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: