Ekonom med erfarenhet av lön - AF Bostäder - Ekonomiassistentjobb i Lund
Ekonom med erfarenhet av lön
AF Bostäder / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv
Visa alla jobb hos AF Bostäder i Lund

AF Bostäder är södra Sveriges största studentbostadsföretag. Vi äger och förvaltar cirka 6 000 bostäder, alla i centrala Lund. Våra hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Vår uppgift är att se till att erbjuda bra och billiga bostäder. Men också att de under sin tid hos oss får god service i ett hem där de kan må bra och känna sig trygga, där de har utrymme för umgänge med grannar och vänner och en miljö där de kan prestera i sina studier. I vår verksamhet ingår även uthyrning av kommersiella lokaler i anslutning till våra bostadsområden samt skötsel och förvaltning av våra fastigheter. Läs gärna mer på www.afbostader.se

AF Bostäder söker nu en ekonom som har bred erfarenhet av lönearbete. I rollen kommer du huvudsakligen att arbeta med företagets löneadministration och leverantörsreskontra men även med andra förekommande ekonomiuppgifter. Du kommer att samarbeta med HR-chefen i samtliga förekommande lönefrågor samt ge stöd till medarbetare i frågor kring pension, tidredovisning etc. Du kommer att ha ett brett kontaktnät både inom och utanför organisationen varför din kommunikativa förmåga är viktig. Du är van att arbeta självständigt och tar fullt ansvar för dina arbetsområden. Ekonomiteamet består av 4 trevliga personer som har ett nära samarbete. Atmosfären är hjälpsam och hjärtlig med en ödmjuk inställning.

Publiceringsdatum
2016-07-12

Dina arbetsuppgifter
Löneadministration Underlag och betalning av personalförsäkringar och pensioner Avstämning, analys och uppföljning av ekonomisk data Leverantörs - och fakturahantering In- och utbetalningar Skattedeklarationer- sociala avgifter Rapportering och kontakt med myndigheter

Lämplig bakgrund

Du har minst 5 års relevant erfarenhet av löneadministration. Du har goda redovisningskunskaper samt erfarenhet av uppföljning och analys av ekonomisk data. Du har tidigare arbetat med leverantörs- och fakturahantering samt har goda kunskaper i Excel och Word. Tidigare erfarenheter av Visma och Visma Lön är meriterande och goda kunskaper i engelska krävs.

Dina personliga egenskaper
Som person är du driven, positiv och engagerad. Du har skinn på näsan och bidrar till en god stämning. Du har lätt för att strukturera och prioritera och är väldigt noggrann i ditt arbete. Att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Du är prestigelös och har inga problem att hugga i där det behövs, stort som smått. Du är serviceinriktad samtidigt som du är öppen och lyhörd.

Välkommen med din ansökan

I det här uppdraget samarbetar AF Bostäder med SJR in Scandinavia. Då vi tar emot ansökningar löpande vill gärna ha din ansökan snarast. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cathrine Wiberg 040-665 51 09 på SJR in Scandinavia. Intervjuer kommer att ske först under vecka 32.

Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cathrine Wiberg +46 040-6655109

Företag
AF Bostäder

Adress
AF Bostäder
Tunavägen 39 C, Lund
22007 Lund

Kontorsadress
Tunavägen 39 C, Lund

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2951622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AF Bostäder: