Ekonom med erfarenhet av administration

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2014-05-15

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en självständig ekonom som skall arbeta både med månadsbokslut och controlling samt administration av kontrakt och royalty hantering.

• löpande bokföring, månadsbokslut, likviditetsprognos, analysarbete, rapporter.
• kontraktsadministration, royaltyrapportering, mycket kontakt med rättighetsinnehavare.

Mycket av arbetet sker på engelska och danska så erfarenhet av arbete i främst engelska och gärna förståelse för danska är meriterande.

Vem är du?
Vi söker dig med minst fem års arbetserfarenhet inom ekonomi. Högskoleutbildning inom ekonomi alternativt ekonomisk gymnasieutbildning med praktisk erfarenhet av ekonomiarbete.

För att fungera väl i rollen måste du ha en god kommunikativ förmåga och vara ansvarsfull då du blir ensam i den här rollen. Dock kommer du arbeta med andra ekonomer på bolaget.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du som konsult utveckling genom intressanta uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.

Med 1100 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
Tjänsten är tänkt att starta i juni så verkar det intressant så ansök omgående. Vi arbetar efter löpande urval. För ytterligare information om rollen kontaktar du konsultchef Åsa Mårtensson på e-mail amr@se.experis.com eller telefon 031-617217.

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Mårtensson 031-61 72 17

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1875815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: