Ekonom Med Ansvar För Leverantörsreskontra Till Jensen Education

Jensen Education AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2022-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonom Med Ansvar För Leverantörsreskontra Till Jensen Education" (publicerad 2023-01-30) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Är du ett administrativt, strukturerat och självgående yrkesproffs som vill arbeta i ett framgångsrikt företag med riktigt höga ambitioner?

Som ansvarig för leverantörsreskontra på JENSEN educations huvudkontor får du möjligheten ta dig an en bred roll med ansvar för hela processen för leverantörsreskontra inom koncernen.

JENSEN education är ett av Sveriges främsta privata utbildningsföretag som växer organiskt och drivs på ett långsiktigt och ansvarsfullt sätt. Här finns ett tydligt koncept och en stark kultur med målsättning att driva Sveriges bästa skolor och förskolor. Huvudkontoret är centralt beläget ett stenkast från Gamla Stans Tunnelbanestation, i nyrenoverade och charmiga lokaler. Här arbetar ca 30 medarbetare och chefer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen kommer du att ansvara för hela leverantörsreskontraprocessen som idag har en volym om ca 16000 leverantörsfakturor årligen. Processen utgörs bland annat av kontering av fakturor, administration av attestflödet samt betalningar. Vi är en liten ekonomistab som består av sex medarbetare som jobbar tätt men där alla har sina olika ansvarsområden. Avdelningen hanterar stora flöden och stöttar våra enheter runtom i Sverige, där du agerar support inom ditt expertområde till våra chefer. Merparten av verksamheten är skolor där kommunerna är våra uppdragsgivare. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor
• Administration av attestflödet
• Betalningsprocessen
• Kontaktperson för leverantörsfakturor inom verksamheten såväl som för externa intressenter
• Attestutbildare i systemet för nya chefer
• Backup för kundreskontra

Vi arbetar i Visma.net ERP system och i dess attestmodul visma approval.

För rätt person erbjuder vi:

• En arbetsplats på företagets huvudkontor präglad av stark företagskultur, teamkänsla och med stort eget ansvar
• Möjligheten att tillhöra ett vinnande lag i ett branschledande företag

Publiceringsdatum
2022-11-08

Kvalifikationer
Detta är en kvalificerad tjänst med självständigt arbete och ansvar vilket kräver att du har god förståelse för hela flödet inom leverantörsreskontra. Vi söker dig som är en stjärna på leverantörsreskontra och van vid att hantera stora och komplexa flöden, väl insatt i redovisningens regelverk, strukturerad men också flexibel och kan prioritera uppgifter och din tid i stunden. Du är nyfiken och har en god social förmåga där du har lätt att ta kontakt med verksamheten i diverse fakturafrågor. Du trivs att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. Vidare är du en sann teamspelare och räds inte att stötta upp där krävs på ekonomistabens olika områden, högt som lågt.

Vi tror att du som söker denna roll har några års erfarenhet av liknande uppgifter inom större bolag. För att lyckas i rollen ser vi det som naturligt att du delar JENSENS värderingar och hälsokoncept.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. För den här tjänsten inleder vi anställningen med sex månader provanställning.

Din ansökan
Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt kan tyvärr ej behandlas. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 221120.

Första steget, efter inskickad ansökan, i vår rekryteringsprocess är att genomföra två arbetspsykologiska tester (Matrigma och MINT). Testlänkar skickas på mail och återkoppling på testerna får du direkt efter att du har genomfört dem.

Kontaktuppgifter
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta tf. ekonomichef Urban Arvidsson på 0722-52 20 10 alt. urban.arvidsson@jenseneducation.se.

Varmt välkommen din ansökan!

Om JENSEN
JENSEN education är ett av Sveriges främsta privata utbildningsföretag som växer organiskt och drivs både långsiktigt och ansvarsfullt. JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och långsiktiga ägare. JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med verksamhet i de flesta större städer runtom i Sverige. Vårt utbildningskoncept "Träning för verkligheten och bildning som mål" genomsyrar all verksamhet. Vi har förtroendet att utbilda drygt 14 000 studerande, på 55 enheter, inom fem olika verksamhetsområden - förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. JENSEN education har drygt 1000 medarbetare och omsätter ca 1200 MSEK.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jensen Education AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jensen Education AB (org.nr 556532-7201), http://www.jenseneducation.se/

Arbetsplats
Jensen Education

Jobbnummer
7152026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education AB: