Ekonom, Kvalitets- och Upphandlingssamordnare
Skurups kommun, Ekonomienheten / Organisationsutvecklarjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skurup,
Svedala,
Ystad,
Sjöbo,
Trelleborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skurups kommun, Ekonomienheten i Skurup Skurups kommun ligger naturskönt på den skånska sydkusten mellan hav och ås och utgör en central plats i Öresundsregionen. Med ca 15 000 invånare har Skurup en mångfald av natur, kultur och näringsliv att erbjuda. I södra delen finns två av sydkustens bästa havsbad, småbåtshamnar, fiske, golfbana och ett äkta skånskt odlingslandskap. I den norra delen breder ett böljande kulturlandskap ut sig med inslag av bokskogar samt intressanta sevärdheter och fornminnen. Kombinera arbetsliv, familj och fritid i Skurup i Nils Holgerssons hembygd.
I kommunens centrala stabsfunktioner ingår Ekonomi- och löneenheten.
Ekonomienheten ansvarar i ett kommunövergripande perspektiv för utveckling, samordning och planering av kommunens ekonomi. Enhetens roll är att bistå kommunstyrelsen i ekonomistrategiska frågor samt att stödja förvaltningarna i det ekonomiska arbetet.
Samtliga ekonomer samt kvalitets-/upphandlingssamordnare är centralt placerade. Som ekonom arbetar du mot en viss förvaltning eller verksamhetsområde samtidigt som du deltar i det kommunövergripande ekonomiarbetet.
Kommunen har genomfört en omorganisation och fått fler förvaltningar. Nya uppdrag, bolagisering, och kommande pensionsavgångar medför att ekonomienheten söker tre nya medarbetare.
Publiceringsdatum2012-01-12ArbetsuppgifterTjänsterna kommer att formas utifrån sökandes kvalifikationer, kompetens samt önskemål.
Arbetsuppgifter som Kvalitetssamordnare (50%) är kvalitetsredovisning, intern kontroll och upprätta och revidera kvalitesgarantier. Leda och styra kvalitetsgruppen samt genomföra kvalitetsutbildning. Utarbeta kund-/medarbetarundersökningar samt internt stödja berörd personal. Systemansvarig för enkät- och förbättringsprojektsmodulen.
Arbetsuppgifter som Upphandlingssamordnare (50%) är att vara rådgivande i olika upphandlingsfrågor.
Genomföra upphandlingar enlig LOU och lämna yttranden och svar till myndigheter mfl. Samordna och bevaka kommunens avtal.
Arbetsuppgifter som Ekonom är att stödja verksamheterna, främst kommunteknik, med budget och uppföljning, planering och analyser mm. Utveckla och administrera kommunens ekonomisystem. Delta i bolags- och koncernredovisning samt i övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller annan likvärdig utbildning. Arbetslivserfarenhet inom något område är meriterande. Skurups kommun kommer vid behov att bistå med betald utbildning inom offentlig upphandling.
Arbetstider och omfattningHeltid. Ange i Din ansökan vilka tjänster och sysselsättningsgrad du önskar. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-31
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A247890
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Persson Ekonomichef, 0411-536014
Marcus Willman Förvaltningschef (kvalité och upp, 0411-536122
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel
FöretagSkurups kommun, Ekonomienheten
AdressSkurups kommun, Ekonomienheten
Stora Torggatan 4
27480 Skurup
Jobbnummer 1126761
Observera att sista ansökningsdag har passerat.