Ekonom Kultur- och Fritidsförvaltningen

Mölndals stad / Företagsekonomjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden.

Kultur- och fritidsnämndens huvudsakliga uppdrag är att främja kulturlivet och skapa förutsättningar för en mångsidig idrotts- och fritidsverksamhet. Kultur- och fritidsverksamheten i Mölndals stad har sin gemensamma bas i människors behov av sammanhang, stimulans och skapande. Genom att möta dessa behov utgör kultur- och fritidsverksamheten en grundläggande förutsättning för människans möjligheter till engagemang och inflytande i ett levande samhälle. Kultur och fritid är till för alla, med fokus på barn och unga. Just nu händer det väldigt mycket inom kultur- och fritidsområdet. Mölndals stad planerar bland annat för ett nytt stadsbibliotek i samband med utvecklingen av Mölndals nya innerstad och det finns visioner för Åby fritidsområde inklusive nytt badhus.
Förvaltningen består av fem avdelningar; Mölndals stadsmuseum, Biblioteken i Mölndal, Ungdom- och samhällsarbete, Förening och Idrott samt Administration. Ekonomtjänsten är placerad inom den administrativa avdelningen.

Publiceringsdatum
2016-09-05

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillsammans med nuvarande ekonom att ha en central roll i arbetet med förvaltningens ekonomi. Du kommer att arbeta med boksluts-, budget-, uppföljnings- och redovisningsarbete. Du kommer också att vara en viktig person i vårt arbete med utveckling/förändring av processer när det gäller ekonomi och målstyrning av verksamheterna. Du är ett stöd i arbetet med bland annat Eu-bidrag, regionala bidrag med mera. Du redovisar ekonomisk uppföljning på arbetsutskott, nämnd och förvaltningsråd. Du kommer framförallt att vara ett stöd för förvaltningschef, avdelnings- och enhetschefer samt några nyckelpersoner. Som ekonom på kultur- och fritidsförvaltningen kommer du även att vara GIS-ansvarig (geografiskt informationssystem). Du ingår i förvaltningens krisledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är ekonom på minst kandidatnivå eller har annan ekonomisk utbildning på högskolenivå och som har minst tre års erfarenheter av kvalificerat ekonomiarbete, gärna från kommunal eller annan politiskt styrd verksamhet.

Du har förmåga att arbeta självständigt. Du ska också ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska, samt ha mycket goda kunskaper inom IT-området. Då arbetet innebär mycket kontakter, ställs det också krav på att du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att samarbeta med andra.
Du har ett professionellt förhållningssätt, är serviceinriktad och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, som person tror vi att du är positiv och engagerad med intresse för kultur- och fritidsfrågor. Du är strukturerad, analytisk och kvalitetsmedveten.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-13 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-25
Ange följande referens när du ansöker: A605186
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Persson, Avdelningschef 031-315 16 26 pia.persson@molndal.se
Jenny Ivarsson, Ekonom 031-315 16 38

Facklig kontakt
Åsa Kirkby, SACO 031-315 16 27 asa.kirkby@molndal.se

Företag
Mölndals Stad

Adress
Mölndals Stad
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3029103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad: