Ekonom/hyresadministratör till fastighetskontoret

Lidingö stad / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 600 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 46 000 Lidingöbor den bästa servicen.
Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga.

Fastighetskontorets (FKOs) uppgift är att försörja och förvalta Lidingö stads egna verksamheter med lokaler, lägenheter och gruppboenden. Vi är cirka 30 medarbetare och förvaltar en sammanlagd yta på cirka 235 000 kvadratmeter, inklusive inhyrda fastigheter och saneringsfastigheter. I vårt uppdrag ingår det att planera och genomföra åtgärder för investeringar, underhåll och drift. Vi förvaltar även stadens övriga bebyggda och obebyggda fastigheter samt fastigheter som ägs av Lidingö stads Tomtaktiebolag. Vi utför också administrativa konsulttjänster för Lidingöhem AB.

Nu söker vi en ekonom/hyresadministratör som kan arbeta hos oss under sommaren.

Publiceringsdatum
2016-06-02

Dina arbetsuppgifter
Som hyresadministratör/ekonom ingår du i FKOs enhet för hyresadministration. Du ansvarar för all hyresadministration i vårt system Xpand som bland annat innebär att hantera avisering av fakturor avseende hyror. Du hanterar hyresärenden samt uppdaterar och informerar om uppgifter kopplade till hyresavtalen. Det ingår även andra allmänna administrativa arbetsuppgifter för att stödja stadens förvaltningar (t.ex. kontraktskrivning, lägenhetsvisning, kontakt med hyresgäster och externa aktörer, bland annat myndigheter). I rollen ingår även en del ekonomiarbete där det främst handlar om att stödja FKO i vårt arbete med bokslut och uppföljning samt fakturahantering

Kvalifikationer
Vi söker dig som är gymnasieekonom, gärna med erfarenhet av framförallt kommunal verksamhet men även från företag eller redovisningsbyrå. Det är också en fördel om du har erfarenhet från arbete med hyresadministration. Du är van vid olika ekonomisystem, med fördel Agresso, och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystem. Du bör ha goda kunskaper inom hyresjuridik och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är också en fördel om du är flerspråkig.

Uppdraget innebär mycket personliga kontakter med både interna och externa kunder och det är därför viktigt att du är duktig på att arbeta självständigt och att du är strukturerad och organiserad.

Övrig information
Tillträde snarast enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarjobb (Jun-Aug).

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 3104316317
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bjarni Gudmundsson, Projektledare/Upphandlare (+46) 08-731 30 11
Fackligt ombud nås via stadens växel 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Kontorsadress
Stockholmsvägen 50, 18182 Lidingö

Jobbnummer
2884110

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: