Ekonom hos Elis Design & Supply Chain Centre

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-02-21

Om tjänsten
Som Ekonom kommer du att arbeta i ett ekonomiteam om två med ansvar för ekonomiarbetet i bolaget. Du kommer att ansvara för det löpande ekonomiarbetet i kombination med övriga kontorsadministrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra och påminnelsehantering
• Bokföring och avstämningar
• Matchning av varufakturor mot inköpsorder
• Att vara involverad i både bokslutsarbete och revision

Även övriga ekonomirelaterade uppgifter kan förekomma likväl som allmänna kontorsadministrativa uppgifter.

Tjänsten är en visstidsanställning på 1 år med möjlighet till förlängning.

Önskade kvalifikationer
• Examen från eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att självständigt arbeta med bokföring, kund- och leverantörsreskontra
• Kan hantera svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift
• Goda dator och systemkunskaper och kan arbeta med Excel som stöd i arbetet
• Det är meriterande om du har erfarenhet av Readsoft, Mediusflow och/eller Movex

Vi söker sig är självständig i ditt arbetssätt, noggrann och detaljorienterad samt kan ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Du är prestigelös med ett flexibelt förhållningssätt mot att arbeta med olika administrativa uppgifter. Vidare ser vi att du är en person som är engagerad till ditt arbete och är van vid att arbeta mot deadlines. Och självklart bidrar du till att upprätthålla ett gott arbetsklimat!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Elis Design & Supply Chain Centre
Elis Design & Supply Chain Centre är ett bolag inom Elis-koncernen, vars främsta uppgift är att utveckla, tillverka och försörja textiluthyrningsbolagen med arbets- och skyddskläder. De är en intern leverantör som levererar kläder till deras anläggningar i hela Europa. Här arbetar ca 40 kollegor och på kontoret i Hisings Backa finns funktioner såsom produktutveckling, inköp, produktionsstyrning, logistik och administration.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Caroline Carlsson via 031-725 45 39

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonom, ekonomi, ekonomiassistent, ekonomiadministratör, Hisings Backa, Göteborg, Readsoft, Mediusflow, Movex, SAP, Elis Design & Supply Chain Centre, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-32044".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5110748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: