Ekonom för längre vikariat till Hifab

HRM Affärsutveckling Hifab AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HRM Affärsutveckling Hifab AB i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Göteborg, Umeå eller i hela Sverige

Hifab är ett av Sveriges ledande projektledningsföretag. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 15 kontor i Sverige och några dotterbolag utomlands. Hifabs verksamhetsområden sträcker sig över Bygg, Miljö, Bistånd och IT och omsätter ca 425 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.
Vår Marie skall vara mammaledig varför vi behöver en stand in för henne under tiden 4 april och fram till augusti 2012.
Ekonom på Hifab International och Hifabgruppen AB
Hifab har en gemensam ekonomifunktion för hela koncernen och du kommer att arbeta i ett team bestående av controllers, redovisningsansvariga och redovisningsekonomer, 7 personer.
Tjänstsen, är delad i två ansvarsområden, ekonom för den internationella verksamheten och redovisningsansvarig för moderbolaget Hifabgruppen AB.
Som ekonom i internationella verksamheten arbetar du med:
• Leverantörsreskontran inkl avstämningar
• kundreskontraflöden samt avstämningar inkl intern kredithantering.
• Bokförings och avstämning av utlandskassor från våra projektkontor.
• Valutahantering
• Underkonsulthantering
• Bankavstämningar
• Bankbetalningar
Du kommer även att medverka till utvecklingen av avdelningens och affärsområdets rutiner och processer.
I rollen som redovisningsansvarig tar du hand om hela bolaget.
Arbetsuppgifterna är:
• Upprätta månad- kvartal och årsbokslut
• Rapportering till koncernsystemet OCRA
• Löpande redovisning, periodiseringar, avstämningsarbete, kvalitetssäkra samt dokumentera
• Hantera anläggningsregister
• Rapportera moms, skatter och sociala avgifter
• Likviditetsuppföljning
• Upprätta deklarationer och statistik
• Analys och kontroll av resultaträkning
• Register- och systemunderhåll
• Svara för att de interna rutinerna efterlevs och uppfylls
• Reseutläggsavstämningar
• SCB
Som person är du flexibel, prestigelös, lösningsorienterad och skicklig på att leverera resultat. Vidare är du noggrann, har integritet samt är van vid att samarbeta men har inga problem med att arbeta självständigt och ta egna beslut.
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med några års erfarenhet av ekonomiarbete. Du har goda redovisningskunskaper och du förstår flödet i ekonomiprocessen.
Vi jobbar i Wisma control och PX vilket naturligtvis är en fördel om du tidigare har bekantat dig med. Koncernredovisningssystemet är OCRA. Du behärskar engelska.
För mer information, vänligen kontakta Rebecka Södergren på HRM Affärsutveckling, 0735-20 46 74 alt 08-556 088 62.
För att ansöka, klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner. Vi behöver din ansökan senast den 25 mars men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande.

Publiceringsdatum
2011-03-18

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tidsbegränsat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Rebecka Södergren, +46 735-20 46 74, +46 0-556 088 62

Företag
HRM Affärsutveckling Hifab AB

Adress
HRM Affärsutveckling Hifab AB
Grevgatan 20
11453 Stockholm

Jobbnummer
879798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HRM Affärsutveckling Hifab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HRM Affärsutveckling Hifab AB: