Ekonom för kundreskontraansvar sökes!

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ekonom för kundreskontraansvar till expansiva Kraft & Kultur sökes av Adecco Finance & Legal!
Nu söker vi på Adecco Finance & Legal dig som har förstår vikten av en väl fungerande kundreskontra!

Publiceringsdatum
2010-09-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ansvarig för företagets olika kundreskontror. De har många olika affärsområden och du förväntas få ordning på alla kundreskontrorna och få/ge övergripande insikt samt få avstämningarna att flyta smidigt. Arbetet kommer vara såväl enkelt som avancerat, vilket innebär både registrera fakturor och betalningar, arbete med avstämningar och bokföring. Tjänsten är såväl operativ som strategisk dvs. du gör löpande arbete och har yttersta, övergripande ansvar. På de mindre affärsområdena ska du utveckla och införa rutiner för påminnelsehantering.

Erfarenheter
För att passa i rollen är du kanske gymnasieekonom och har arbetslivserfarenhet från kundreskontra eller med övergripande ekonomi. Kanske har du gått en KY-utbildning där kvalificerad praktik med ekonomi på avstämningsnivå ingått. Du kan också vara högskolekonom och ha haft kvalificerat extraarbete med inriktning på kundreskontra.

Dina personliga egenskaper
För att göra ett bra jobb krävs av dig att du är driftig, har lätt att lära och gillar förändringar. Du har en helhetssyn för ekonomi och arbetar strukturerat.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Kraft & Kultur är en arbetsplats med öppet klimat, stark framtidstro och positiv anda. De sitter i alldeles nya, mycket fräscha lokaler i Globen Gallerian.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som kundreskontraansvarig ska tillsättas snarast möjligt och avser heltid med sedvanliga kontorsarbetstider. Uppdraget kan eventuellt innebära anställning hos kunden.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se eller klikcar här: http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1096107
Har du frågor så kontakta Carolin Kärslund på tel: 08-598 69803 eller carolin.karslund@adecco.se
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
739246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: