Ekonom/Controller till Svebol Logistics

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du 5-10 års erfarenhet av liknade roll? Har du en ekonomisk eftergymnasial utbildning och erfarenhet från åkeribranschen? Är du analytisk och en mycket god användare av Excel? Är du duktig på att skapa rutiner och få med dig andra genom ditt kommunikativa och positiva sätt? Då kan du vara den Ekonom/Controller vi söker till Svebol Logistics i Tumba

Om Företaget
Svebol Logistics är ett bolag som ägs av Bring Frigo AB. Bolaget består till största delen av chaufförer som för ett antal kunder utför transporttjänster samt en liten administration. Bolaget har sedan förvärvet senhösten 2015 vuxit kraftigt och de administrativa rutinerna har inte hunnit byggas upp i samma takt. Det finns därför en mängd "ordning och reda" arbetsuppgifter som behöver utföras. Idag görs allt ekonomiarbete av resurser från andra bolag. Arbetet behöver samlas och upprätthållas av någon som lär känna bolaget och dess behov och finns på plats dagligen. Svebol Logistics söker därför en Ekonom/Controller för att denna uppgift.

Om Tjänsten
Tjänsten som Ekonom/Controller hos Svebol Logistics innebär att du kommer ansvara för operationella ekonomiuppföljningar samt effektivitets/produktivitets uppföljningar. I rollen ingår det att sätta och följa upp nyckeltal för att följa upp effektivitet och lönsamhet för respektive kund samt säkerhetsställa att åtgärder vidtas för att förbättra lönsamhet och effektivitet. Rollen innebär verksamhetsnära och operativt arbete där du kommer i samråd med såväl kunder som interna medarbetare inklusive chaufförer verka för att förbättra lönsamhet och effektivitet. Närmaste interna kontakter kommer att vara Operativ Administratör och Operativ chef men även kontakter med ekonomifunktionen och andra medarbetare på Bring Frigo AB ingår i nätverket.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att agera stöd för verksamheten vad gäller ekonomisk planering, prognoser och uppföljning. Rollen kommer att utveckla uppföljningsmodeller och KPI.er för samtliga kunder i Svebol Logistics med extra fokus på lönsamhet och effektivitet och därefter säkerhetsställa löpande uppföljning kring dessa. Vidare ingår i samråd med operativ chef och övrig organisation arbetsuppgifter så som att initiera och genomföra åtgärder kring avvikelser och förbättringsförslag kring verksamhetens performance. Du kommer att bidra till månatliga resultat och KPI rapporter och hjälpa till i analysen av dessa. Rollen innebär även att bistå vid investeringskalkyler och efterkalkyler. Vidare även säkerhetsställa att Svebol Logistics följer kundavtal gällande effektivitet och intäktsnivå och följa upp fakturering/intäkter. Du kommer även i denna roll genomföra uppföljning och analys av produktionsdata och arbeta för att säkra och ta initiativ till förslag för att säkra lönsamhet inom olika områden. Rollen ansvar även för uppföljning av budget och övriga löpande ekonomiska arbetsuppgifter så som bokföring och viss fakturahantering. Slutligen även projektledning av interna och externa förändringsprojekt kring lönsamhet, och effektivitet ingår i tjänsten.

För rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas och bygga upp arbetet från grunden. Det finns stöd i form av erfarna controllers och affärsutvecklare på moderbolaget, men det krävs mycket eget driv och en vilja att ta initiativ för att sätt bolagsspecifika rutiner. Man ges en möjlighet att förvärva en gedigen grund och förståelse inom logistik branschen och dess kostnadsdrivare och får till stor del driva sitt arbete själv.

Om Dig
Vi ser att du har 5-10 års erfarenhet från liknade roll och har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och erfarenhet från åkeri och logistik. Du är en ansvarsfull ekonom/controller som tycker om att arbeta operativt och verksamhetsnära, har en god analytisk förmåga och är en mycket god användare av Excel. Vidare är du driven och nyfiken. Du besitter en hög initiativförmåga och driver förändringsarbete med gott samarbete. Som person kännetecknas du av din positiva attityd och kommunikationsförmåga

Meriterande är:
Kunskap och Yrkeserfarenhet från Åkeribranschen

Om Anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska tillsättas omgående och kommer vara löpande alternativ övertag av kund. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om Ansökan
Rekryteringsprocessen pågår löpande under ansökningstiden. Ansök via formuläret nedan, bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Morgan Sandlund 08-100 500.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2018-01-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Morgan Sandlund

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
3928571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: